Harvardpsykologen Amy Cuddy

Starta nya året självsäkert med Amy Cuddy

Januari betyder nystart för många. Vissa vill leva mer hälsosamt, börja träna och ändra sitt yttre. Andra tänker snarare på nytt jobb, en ny livsstil och ett nytt inre. I sin revolutionerande bok Närvara – stärkt självförtroende med kroppens hjälp skriver Harvardpsykologen Amy Cuddy hur du med enkla medel kan åstadkomma det senare.

Amy Cuddy blev världskänd genom sitt TED talk om kroppsspråk. Det är det näst mest sedda i TEDs historia. Hennes bok har legat etta på både New York Times och Wall Streets Journals bästsäljarlistor. I sin bok avslöjar hon hur man tar fram sitt modigaste jag för att öka sitt självförtroende och prestera sitt allra bästa. För om inte du tror på dig själv, vem ska då göra det?

I boken presenterar Amy Cuddy fascinerande forskning bakom kroppsspråkets påverkan på människor. Något så enkelt som att ställa sig i en självsäker pose – trots att självsäker är det sista man känner sig – kan förändra både vår uppfattning om oss själva och vilket intryck vi gör på andra.

Närvara är perfekt för den som söker nystart och som behöver en extra knuff för att våga ta steget. Men också för den som vill känna sig mer självsäker i vardagen och söka nya eller tackla gamla utmaningar.

För mer information och recensionsexemplar kontakta Minna.Jonsson@libris.se , 076-503 84 10.