Stadsmissionen får över en halv miljon kronor av Stockholm Tunnel Runs Charitygrupp

Den 22 november 2014 arrangeras Stockholm Tunnel Run, en unik 10km löparupplevelse. Arrangören Lidingöloppet har tillägnat en startgrupp till förmån för Stockholms Stadsmission och deras arbete för människor i hemlöshet. Den gruppen är nu fulltecknad och har genererat över en halv miljon kronor till organisationen

- Vi tycker att det är oerhört roligt och imponerande att det är så många som vill vara med oss och hjälpa till att förbättra situationen för de som är hemlösa. Tiden på året, mörkret och den allt mer påtagliga kylan gör att det känns helt rätt att bidra till att Stockholm blir en mänskligare stad för alla, säger Tomas Hoszek Generalsekreterare för Lidingöloppet

Startgruppen som Stockholm Tunnel Run har tillägnat till förmån för Stockholms Stadsmission består av 1000 personer. Varje person har betalat 550kr och tillsammans blir hela bidraget 550.000kr till Stockholms Stadsmission.

- Det är otroligt roligt att så många människor har valt att stödja Stockholms Stadsmission! Vi är överväldigade. 550 000 kronor räcker t.ex. till hela 27 500 värmande luncher på en av våra verksamheter för människor i akut hemlöshet. Att så många människor sluter upp och springer för en mänskligare stad för alla, det är fantastiskt. Vi är också mycket tacksamma över samarbetet med Lidingöloppet som möjliggjort detta, säger Yvonne Borg, Kommunikations- och Insamlingschef på Stockholms Stadsmission

De som anmält sig till Charitygruppen kommer uppmärksammas extra under loppet. De som inte hunnit anmäla sig till Charitygruppen har ändå chansen att bidra till Stockholms Stadsmission genom att lägga till 100 kr extra på sin anmälan.

För mer information:
Sandra Axell, Stockholms Stadsmission, 08-68 42 3058, sandra.axell@stadsmissionen.se Anna Lundh, Projektledare Stockholm Tunnel Run 2014 070-399 49 64. Kontakt kan även tas via press@lidingoloppet.se

Norra länken är Norra Europas största vägtunnelprojekt som byggs av Trafikverket i samarbete med Stockholm Stad. Norra länken byggs för att förbättra trafiksituationen i Stockholm, men också för att minska miljöbelastningen. För mer information om Norra länken, besök - http://www.trafikverket.se/norralanken/

Stockholm Tunnel Run 2014 arrangeras av Lidingöloppet i samarbete med Trafikverket.