Att bli förälder - en av livets största händelser!

Föräldraskapet är något av det största som händer under en människas livstid. I det flesta andra fall anses det både ansvarsfullt och naturligt att skaffa information och att förbereda sig både mentalt och känslomässigt inför stora uppgifter. När det gäller föräldrautbildningar så ligger mycket fokus på tiden fram till och med förlossningen. I själva verket är det ju faktiskt när paret kommer hem med ett barn, och har blivit en familj, som äventyret börjar på allvar! Syftet med Lifecaps nya utbildningsfilm är att du skall få med dig kunskap och erfarenheter som är till hjälp när du och din partner tillsammans hittar en ny och mer mer medveten väg för hur ni vill leva tillsammans som familj. Lena Johnzon, Leg. Sjuksköterska, KBT terapeut (steg 1), diplomerad energiterapeut Lifecap och en av huvudlärarna på Lifecaps terapeututbildningar belyser frågeställningar som vi ofta glömmer att ställa oss innan barnet kommer: Hur blir det med vår vuxenrelation, vad händer med vår sexuella relation när vi har ett barn att ta hänsyn till och hur kan vi bäst förbereda oss och förebygga missförstånd.

Lifecap bygger en plattform för att hjälpa människor att hjälpa sig själva till ett bättre mående. Satsningen på informativa filmer är första steget.