Insikter om Ångest.

Kognitiv terapi har visat sig vara en framkomlig väg för komma tillrätta med ångest. Åsa Nilsson är Leg. Sjuksköterska, Dipl. kognitiv coach och Dipl. Energiterapeut. Åsa har själv lidit av ångest under många år, hon medicinerade länge, men fann sedan ett antal nya insikter om sin ångest och kunde därmed börja hantera den på ett sätt som gjorde att hon har kunnat fasa ut sin medicin helt. Hon lever idag ett normalt liv utan mediciner och utan att vara begränsad av ångest. Åsa, som tidigare hindrades från att leva fullt ut på grund av sin rädsla för att drabbas av en ångestattack, lever idag ett fullvärdigt liv där hon reser obehindrat, hon har ett besökt ett grottsystem i Spanien vid ett par tillfällen sedan hon slutade medicinera och hon vistas i större folkgrupper utan problem. Åsa, som tidigare var rädd att gå och lägga sig av oro för att vakna upp med andnöd och en annalkande ångestattack, kryper nu till sängs helt utan oro. Vi har sedan igår filmen "Insikter om ångest" tillgänglig via Lifecaps Web-shop. Det första steget är att skaffa sig insikter om ångest, nästa steg är att börja hantera den på ett konstruktivt sätt. På Lifecap ägnar vi nu ett intensivt arbete åt att färdigställa materialet till en unik serie av web-terapi-sessioner för att gå till botten med ångest-problematik. Inom kort kommer vi att erbjuda tio sessioner web-terapi grundade på kognitiv coaching, och med tillhörande hemuppgifter, där tittaren kan arbeta sig igenom sin ångestproblematik i sin trygga hemmiljö medan Åsa insiktsfullt leder förändringsarbetet. Titta på filmen, ta till dig Åsas insikter och fatta beslut om ifall även du har tröttnat på att begränsas av ångest. Håll utkik på Facebook och på Lifecaps hemsida för mer information om de kommande web-sessionerna som ger en möjlighet att arbeta igenom sin problematik i hemmet.