Vill du skapa bättre relationer?

För att utvecklas behöver du relationer, varav den viktigaste är den du har med dig själv. Vad tänker du om dig själv? Vad känner du för dig själv? Vad uppskattar du hos dig själv? Vad vill du ändra på hos dig själv? Hur vill du att dina relationer ska vara? När du har gjort jobbet med dig själv, är du då intresserad av att göra det med någon annan? Du visar dem livbojen, men arbetet behöver de göra själva.

Under ett dygn snurrar tusentals tankar i våra huvuden, majoriteten av dem är en upprepning av de tankar som vi tänkte igår. De här tankarna påverkar hur vi mår, känner oss, beter oss och hur vi möter andra människor. Tyvärr styrs många av tankarna av någon slags autopilot, det gör till att vi ofta har svårt att inse att vi själva är delaktiga när vi hamnar i kniviga situationer. Vanligtvis startas autopiloten redan när vi är små barn. Det kan räcka med att någon högt värderad vuxen eller ett äldre barn talade om för oss att vi hade någon egenskap som vi uppfattade som negativ. Om vi tyckte att personer var tillräckligt trovärdig finns risken för att vi verkligen trodde att det personen sa var sanning. Uttalandet lagrades i vår minnesbank, programmerades att anropas av autopiloten, och har sedan dess uttalats av vår inre röst regelbundet. Det kan röra sig om att vi inte förstår, att vi är dumma, klumpiga, tjocka, smala, värdelösa, det kan i princip röra sig om vad som helst. Det som är gemensamt för sådana här tidiga programmeringar är att vi tror på dem och att vi ofta söker partners som beter sig på ett sätt som gör att vi får bekräftat att våra så kallade sanningar stämmer.

Som relationsterapeut arbetar du med att hjälpa människor att tydliggöra sina egna mönster så att de kan förändra sin syn på sig själva och därmed förändra sina relationer! Låter det intressant? Vi har ett fåtal platser kvar till våra terapeututbildningar som startar till hösten och genomförs på distans, kompletterat med ett par internatträffar per termin. Vi tar in på lämplighet via ett kartläggningsförfarande. Du finner en intresseanmälan längst bak i vår utbildningskatalog som finns på www.lifecap.se. Vid frågor, kontakta Gaya Pienitzka, 08-545 858 47 eller skicka ett mail till info@lifecap.se

Lifecap AB

Tulka 1745