Självtest corona uppsala

Självtester för Covid-19 i Uppsala

Självtester för Covid-19 har blivit populärt i Uppsala den senaste tiden. Att kunna få svar på 10 minuter istället för att vänta flera dagar vilket man ofta behöver nu. Det här påverkar många människor idag, både i arbetslivet och även privat.

Beställ självtester här

En ständig oro över smittspridning råder i de flesta familjer och på de flesta arbetsplatser. Men med rätt verktyg finns det en del att göra för att öka tryggheten. Med våra tester kan företag dels scanna personal för pågående Covid-19 sjukdom och även om man känner sig hängig kan man snabbt och lätt utföra ett test hemma och få svar på om man är sjuk i corona eller inte.

Fördelen med självtester är att man kan upptäcka covid-19 i ett tidigt skede och inte behöva vänta flera dagar på provsvar

Det är därför det blivit populärt för företag med kritiska verksamheter att man då kan hitta personer i personalen som är positiva innan de ibland har symtom men när de även smittar.

Fördelarna är många inför exempelvis personalsammankomster, efter resor eller efter en tids hemarbete. Även bra inför event, mediaproduktion etc.

Läs mer på Lifelabs hemsida

Beställ självtester här

Taggar

I den samhällsekonomiska kris som vi befinner oss i gäller det att bidra till att denna utveckling stannar av och inte blir värre. Genom att tidigt kunna erbjuda de sjuksköterskor som är anställda hos oss att testa sig för antikroppar mot Covid-19 insåg vi snabbt vilka positiva effekter resultaten av dessa tester faktiskt har.

Vi har utökat produktutbudet med antigentester för Covid-19.

En ständig oro över smittspridning råder på de flesta arbetsplatser. Men med rätt verktyg finns det en del att göra för att öka tryggheten. Med våra tester kan företag dels scanna personal för pågående Covid-19 sjukdom genom Antigentest Covid-19. Men även erbjuda att utföra antikroppstester för att se hur stor del av personalen som har antikroppar mot Covid-19.

Kalle Jung

Presskontakt Produktansvarig 0706-111775

Covid-19 snabbtester. Antigentest Corona - Antikroppstest Corona

Hjälper hälso- och sjukvården att minska effekterna av Coronapandemin.

Lifelab -
Kungstorget 11