​Olof Röhlander ger ytterligare sex föreställningar av omtyckta inspirationsshowen ”Omstart”

Hösten 2018 hade Olof Röhlander urpremiär på inspirationsföreställningen ”Omstart – konsten att bryta ihop och komma igen”. En personlig och humoristisk föreställning om personlig utveckling. Showen har hög igenkänningsfaktor, innehar träffsäkra iakttagelser och berättar vägledande om hur en omstart kan se ut; från olika perspektiv och behov. Olof Röhlander har med denna föreställning banat väg för en ny typ av show där han framgångsrikt blandar olika genrer som föreläsning och teater i en underhållande mix. Snart möter Olof åter igen publiken med ytterligare föreställningar i vår - turnépremiär 3 april på Maximteatern, Stockholm.

”Om du gillar mig som föreläsare kommer du att älska det här. Jag vill att du ska få en bra känsla i magen och känna en större trygghet i att du kan tackla förändringar i livet. Få konkreta verktyg. Under föreställningen hoppas jag bjuda på skratt och igenkänning.“ – Olof Röhlander

Showen med samma namn som hans senaste bok ”Omstart” handlar om att ge nycklar och verktyg till att kunna hantera livets varierande utmaningar med fokus på att kunna starta om som ett proffs! Föreställningen har hyllats både av press och publik med b.la citat av På Scen som menade ”fångar publiken snabbt och håller en hög klass hela tiden”.

Vårturné 2019:
3 april – Maximteatern, Stockholm kl 19.30
4 april – Lisebergsteatern, Göteborg kl 19.30
10 april – Bollnäs Kulturhus kl 19.30
11 april – Gävle Teater kl 19.30
24 april – Idunteatern, Umeå kl 19.30
25 april – Kulturens Hus, Luleå kl 19.30

Biljetter till Omstart våren 2019 finns att köpa via omstartshow.selifeline.se samt lokala biljettombud.

Publikcitat om Omstart:
”Nytänkande, kreativt och personligt.”
”Sååååå bra! 10 poäng av 10 möjliga”
”Väl investerad tid att få skratta och känna igen sig i 90 minuter”
”Världsklass! Tack för en lärorik show med många skratt!”

Producent:
Lasse Karlsson, Lifeline, lasse.karlsson@lifeline.se
Michael Henriksson, Lifeline, michael.henriksson@lifeline.se

Marknad:
Cherie Glover, Lifeline
cherie.k.glover@lifeline.se

Om Olof Röhlander:
Olof Röhlander är norrlänningen som sadlade om från elitspelare i bordtennis till mental tränare, inspiratör, och författare. Den senaste boken släppte Olof 2016 och heter Konsten att njuta av livet – och ändå få saker gjorda. Boken blev snabbt en försäljningssuccé och resulterade till mer än 200 inspirationsdagar och föreläsningar per år 2016 och 2017 för Olof.

Sedan år 2011 har Olof Röhlander – år efter år – varit den mest bokade talaren i näringslivet och är den ende som erhållit sex olika talarutmärkelser.Hösten 2018 släppte Olof sin senaste bok ”Omstart” och har sedan dess turnérat runtom i landet med inspirationsföreställningen vid samma namn.