Ligula upprepar succén: nytt Motel L öppnar i Älvsjö i juni

Ligula Hospitality Groups lansering av konceptet Motel L i Hammarby Sjöstad har blivit en rungande succé som utnämnts till Sveriges bästa hotell av Tripadvisor. Nu följs framgången upp med ett nytt Motel L i Älvsjö, som slår upp portarna 12 juni.

Ett designhotell fullt av liv och rörelse, där alla är välkomna och där prissättningen är både rimlig och begriplig. Det är receptet bakom Ligulas framgångsrika koncept Motel L.

Den 12 juni slår dörrarna upp till det andra kapitlet i historien om Motel L, denna gång i direkt anslutning till Älvsjö Station och Stockholmsmässan.

Gäster som besökt Motel L tidigare kommer definitivt att känna igen sig. Även i Älvsjö ligger fokus på form, färg och design, och även här har hotellgäster och externa gäster full tillgång till den stora sköna lobbyn - som fungerar nästan som ett stort, socialt vardagsrum.

”Man ska inte ändra på ett vinnande koncept. Vi har fått många bevis på att gästerna gillat vårt koncept, till exempel topplaceringen bland Sveriges populäraste hotell hos Tripadvisor. Därför kommer vi att fortsätta i samma goda stil när vi flyttar in här i Älvsjö”, säger Uwe Löffler, vd för Ligula Hospitality Group.

En annan del av det framgångsrika Motel L-konceptet handlar om prissättningen, som alltid baseras på det fasta priset 725 kr per natt vid bokning direkt på ligula.se. Priset gäller för 1-2 personer i dubbelrum, men hotellet erbjuder även familjerum för upp till fyra personer.

Alla rum på Motel L har Carpe Diem-sängar, som tagits fram specifikt för Ligula Hospitality Group. Rum och allmänna ytor har designats av konstnären Lisa Bengtsson, och hotellet har ritats av Krook & Tjäder.

Motel L i Älvsjö öppnas den 12 juni.

För mer information, kontakta:

Alexandra Högberg
General Manager, Motel L Älvsjö
Alexandra.Hogberg@motel-l.se

Mike Kelderer
Commercial Director, Ligula Hospitality Group
Mike.kelderer@ligula.se

VD, Ligula Hospitality Group
Uwe.loffler@ligula.se

Yta, kvm
Antal rum169
Antal bäddar390
Lobby, kvm390

* Fast pris på 725 kr gäller vid bokning direkt på ligula.se. Vid perioder med högt bokningstryck, exempelvis i samband med större evenemang på Stockholmsmässan, kan ett eventtillägg om 300 kr tillkomma. Vid bokning direkt på ligula.se ingår frukost. Frukost kan också köpas till på plats för 90 kr.

• ligula
  • älvsjö
  • motel l

Ligula Hospitality Group AB är moderbolag i en koncern som äger, förvaltar och utvecklar koncept och varumärken inom hotell- och restaurangnäringen. Vi driver hotellverksamhet under varumärkena ProfilHotelsRonnums HerrgårdGood Morning HotelsMotel L och Apartments by Ligula. Dessutom är vi franchisetagare till två enheter i kedjan Park Inn by Radisson. I anslutning till hotellen driver vi också restaurangverksamhet under varumärken som Pipes of Scotland, La Gare, Plaza Grill, The Side Bar, Angelini, The Library Bar och Sofiehof.