Gratulationer till en synnerligen välhållen 200-åring

Gratulationer till en synnerligen välhållen 200-åring

Nyligen firades Göteborg domkyrkas 200-åriga jubileum och releasen av jubileumsboken ”Beständig föränderlig” under glada tongångar. Extra roligt är att Liljewall vässat pennan och författat ett av kapitlen som beskriver den omfattande interiöra renoveringen som utförts av oss.

Lagom till årsskiftet och det stundande jubiléet stod domkyrkans inre ansiktslyft klart. Resultatet blev ett ljust, varmt och tillgängligt kyrkorum där alla är välkomna. Precis som i visionen.

”Det är roligt att så många nya människor har hittat till kyrkorummet! Responsen från både medarbetare och besökare har varit väldigt positiv”, säger Karl Palmberg, ansvarig arkitekt för projektet och även författaren bakom ovan nämnda kapitel.