Stureby Stadsvillor ritade av Liljewall arkitekter

Lägenhetens bekvämlighet med villans kvaliteter

Det bästa av två världar - villaidyll nära storstadspuls. Stureby Stadsvillor erbjuder två exklusiva stadsvillor med totalt fyra bostäder om fyra till sju rum och generösa terrasser. Stureby Stadsvillor är boendet för dem som vill ha lägenhetens bekvämligheter med villans kvaliteter.

Villorna kommer att byggas i underhållsfria material på en grön tomt med vacker utsikt över Stureby. Platsgjuten betong i väggar och golv kombineras med fasader av silvergrått lärkträ, svart tegel och falsad plåt. Bostäderna har funktionella planlösningar med noga utvalda material; bronsslipade betonggolv, carraramarmor, askträ och infälld belysning är bara några av dem. Dessutom har alla bostäder en generös takterrass i söderläge med stora skjutglaspartier som förlänger rummet och ger generöst ljusinsläpp. Stureby Stadsvillor är ritade av Liljewall arkitekter på uppdrag av Nine Doors Properties. Första spadtaget tas i oktober 2016 och planerad inflyttning är beräknad till november 2017.

Harald Gamrell

Arkitekt Uppdragsansvarig arkitekt, Göteborg 0708-795 799