Mera majorna!

Mera majorna!

Inom kort kommer fler lyckliga hyresgäster att kunna bosätta sig i populära Majorna i Göteborg. Familjebostäder bygger 25 nya hyresrätter på Allmänna Vägen och det är Liljewall som fått äran att rita den moderna men samtidigt historiskt förankrade byggnaden.

Förra veckan togs det första spadtaget till det som ska komma att kallas Åhmanssonska gården. Vår egen Fredrik Löfvenberg, ansvarig arkitekt, var på plats för att berätta om gestaltningsarbetet.

”Utmaningen låg i att skapa ett bostadshus som skulle komplettera de äldre landshövdingehusen men samtidigt kännas modernt och samtida – det tycker jag vi lyckats med”, berättar Fredrik.

Huset är klätt med träpanel och har samma faluröda färg som landshövdingehuset intill. Uthyrning kommer att påbörjas efter årsskiftet och inflyttning sker i slutet av 2016.