Nöjda Liljewallare i sina nya lokaler i centrala Malmö.

Mitt i prick i Malmö

I april 2016 började arkitekt Tina Francke arbeta som kontorschef i Malmö. Sedan dess har Liljewall Malmö vuxit och frodats med en alldeles fantastisk kraft! På kort tid växte teamet ur platserna på Media Evolution City i Västra hamnen och har nu flyttat in i egna lokaler på Skomakaregatan 6 vid Lilla Torg i Malmö.

Vi kan knappast sitta mer centralt! Och det går inte att hitta en trevligare och mer genuin lokal än vår 40-talsateljé. Många besökare utbrister ”men det är ju min gamla danslokal!” vilket det var på 80-talet, men huset byggdes 1937 som Aseas huvudkontor, berättar Tina Francke.

Liljewall arkitekter etablerade sig i Malmö för tre år sedan. Därefter har verksamheten utvecklats snabbt. Idag delar ett dussintal Liljewallare på den stora, ljusa ateljén med norrfönster mot Skomakaregatan. Fler lär det bli, nu när det finns plats att växa ytterligare.

Välkomna in på en kopp kaffe för att prata arkitektur, framtid, Malmö, eller bara för att säga hej!