Vinnande nyheter!

Vinnande nyheter!

Vinnarna i tävlingen Årets Nyhetsrum 2016 har utsetts och i dag kan Liljewall arkitekter fira efter att ha kammat hem guld inom kategorin Bygg och fastighet.

För åttonde året i rad arrangerade PR-portalen Mynewsdesk tävlingen Årets Nyhetsrum. Priset delas ut till de företag som bäst nyttjat sina nyhetsrum, där man bland annat har tittat på frekvens, multimedia, användande av relaterat material och taggar samt vilka som lyckats bäst med att nå ut.

Juryns motivering:
“Vinnaren har verkligen lyckats att avspegla hela verksamheten genom sitt nyhetsrum. Med ett nyhetsrum som använder sig av personliga bilder och som ständigt är uppdaterat, har vinnaren lyckats skapa en professionell helhetskänsla.”

Vi tycker att det är jättekul att vi blivit uppmärksammade på det här viset. Vi arbetar löpande med att publicera intressanta nyheter och pressmeddelanden kryddade med bra bildmaterial, relevanta länkar och kontaktpersoner. Det här är ett kvitto på att vi gör ett bra arbete, säger marknadschef Katarina Morén Styf.

För Liljewall arkitekter, som har arbetat strategiskt med sitt varumärke de senaste åren, är nyhetsrummet en betydelsefull kommunikationsplattform. Katarina Morén Styf betonar hur viktigt det är att jobba aktivt med sitt nyhetsrum så att det speglar och kommunicerar intressanta infallsvinklar av det arbete organisationen bedriver.

Över hundra företag och organisationer har tävlat om priset. De två andra finalisterna i samma kategori var HSB Göteborg och Delete Sweden.