Inredningsarkitekten Melinda Delst-Stokes är ny studiochef på Liljewalls Stockholmskontor.

Liljewall rekryterar studiochef i Stockholm

Inredningsarkitekten Melinda Delst-Stokes tillträdde i rollen som ny studiochef på Liljewall i Stockholm den 1 december 2021. Tillsammans med kontorschefen Tove Svensson och de två studiocheferna Leyla Rahnavard och Marianne Hansson kommer Melinda vara med och utveckla kontoret på Stockholmsmarknaden.

Utbildad på Hooge School voor Kunsten Utrecht i Nederländerna är det där Melinda Delst-Stokes har varit verksam största delen av sitt yrkesliv, bland annat på HofmanDujardin och genom eget företag. För fem år sedan flyttade hon till Stockholm och strax därefter började hon på Sandellsandberg arkitekter, där hon arbetat som uppdragsansvarig inredningsarkitekt, TF kontorschef och TF inredningschef.

Jag har lång erfarenhet inom kontor och kommersiella fastigheter där jag har jobbat med både storskaliga kontors- och renoveringsprojekt och mindre hyresgästanpassningar. Jag gillar att hantera komplexa kunder och projekt där kommunikation är ytterst viktigt. Att översätta företagsidentitet till en fysisk miljö, där även hållbarhet, budget samt framtida flexibilitet ingår anser jag är väsentlig för ett lyckat projekt, säger Melinda Delst-Stokes, ny studiochef på Liljewalls Stockholmskontor.

Sedan Liljewall tog steget in på Stockholmsmarknaden 2013 har de gått från ett par medarbetare till att idag vara över femtio. De har under året dubblerat sina kontorsytor på Krukmakargatan 21 och bäddar för fortsatt utveckling. Melinda har nu intagit rollen som en av tre studiochefer, och tillsammans med kontorschefen Tove Svensson kommer hon driva kontoret framåt. Melinda ansvarar för drygt 18 medarbetare i sin studio.

Kontoret och dess roll har förändrats under de senaste åren, och jag ser en spännande förändring som sker just nu, där ”corporate identity” är viktigare än någonsin. Hållbarhet och återbruk är något jag anser vara en självklarhet i mina projekt. För mig som inredningsarkitekt är det en självklarhet att en bra och trevlig arbetsplats bidrar till vårt välmående. I min roll som studiochef och inredningsarkitekt ser jag framemot att bidra till att utforma framtidens hållbara arbetsplatser och innemiljöer för oss och våra kunder, fortsätter Melinda.

Liljewall, som är grundat i Göteborg, har idag över 250 medarbetare i Göteborg, Stockholm och Malmö. I Stockholm är Liljewall inne i en expansiv fas med flera nya uppdrag.

Rekryteringen av Melinda är en del i vår positiva utveckling av flera marknadsområden; vård, utbildning och nu inre miljöer som har stor potential att växa framöver, utöver de områden som vi redan är starka inom som bostäder, omsorgsboenden, stadsbyggnad och landskap, säger Tove Svensson, kontorschef på Stockholmskontoret.