Pressmeddelande -

Helsingborgarna längtar till solen! - Lime travel inviger i centrala Helsingborg

Helsingborgarnas resdrömmar är kartlagda. I samband med Lime travels nyetablering i Helsingborg så genomfördes en undersökning om resdrömmar och krav på framtidens researrangör. Svaret är solklart!  Mauritius och Maldiverna på topplistan med en bungalow på pålar i vattnet som hägring...

Lime travel har etablerat sig i Helsingborg med sin reselounge på Bruksgatan. Etableringen är en naturlig förlängning av Lime travels satsning på Sveriges väskust med en, sedan 8 år, väl fungerande reselounge i Halmstad. Lime travel startades i Stockholm 1995 och ägs idag av den schweiziska resekoncernen Kuoni med en världsomspännande nät av researrangörer i sitt nätverk.

Invigningsfesten på Bruksgatan 15 lockade ett 70-tal resintresserade Helsingborgare som fick träffa ett team av dedikerade resekonsulenter från Lime travel och som även fick svara på en enkät om framtida resdrömmar och krav på en bra researrangör i tiden.  Hos Lime travel i Helsingborg kommer två resekonsulenter att arbeta fulltid till en början.

- Vi hoppas att få personligen träffa och rådgöra med våra tidigare och kommande gäster här i vår reselounge säger Martina Esbjörnsson, Platschef för Lime travel Helsingborg och med lång erfarenhet från Halmstadskontoret.

Resultat av enkäten, Vad väntar sig Helsingborgarna av en researrangör idag:

1. Personlig service

2. Individuella lösningar och som förverkligar resenärernas drömmar.

3. Att skräddarsys enligt specifika önskemål

4. Resepresentationer, mässor och föredrag i södra Sverige.

5. Persolig uppföljning av resan när resenären kommit hem.

Drömresmål just nu för Helsingborgarana - topp fem:

1. Mauritius

2. Maldiverna

3. Söderhavet

4. Udda resmål, Exempel: motorcykelturer i Argentina, Peru, Chile

5. Sydafrika

Mer info Lime travel, Lotta Kronstam, marknadschef 08/545 151 64 alt 0733 545 545. Lotta@limetravel.se

• Livsstil, mode, fritid

Lime Travel AB grundades i Stockholm 1995 och omsatte 65 miljoner svenska kronor 2010. Företaget har 17 anställda. VD är Lotta Kronstam som grundade företaget. COO är Karin Uddfors. Företaget har idag tre reselounger - Jarlaplan i Stockholm, Stellan Mörners gata 12 i Halmstad och Bruksgatan 15 i Helsingborg.

Lime Travel ingår i Kuoni Scandinavia tillsammans med Apollo, Novair och Golf Plaisir. Lime travel ingår sedan den 1 mars 2011 i Kuoni-familjen och är den första etableringen inom kategorin ”lyxresearrangör” i Skandinavien.

Lime travels affärsidé är att skräddarsy reseförslag och överträffa förväntningarna hos sina kunder.

Lime travel vill vara resekonsulterna som med värme och humor bidrar till hela upplevelsen att resa. Från det att man börjar planera tills det man kommit hem igen och sorterar intrycken och ger feedback till sin egen resekonsultent.