Kjetil Graver lämnar Godtlevert för nytt uppdrag

Kjetil Graver, en av grundarna av Godtlevert, lämnar koncernen Linas Matkasse Group och sin roll som nordisk COO med ansvar för produktion och distribution av matkassar i Norge och Sverige. Kjetil har tackat ja till ett nytt uppdrag som daglig ledare för Dominos Pizza i Norge.

I början av hösten lämnar Kjetil Graver sin roll som COO (Chief Operating Officer) inom koncernen men kommer fortsatt vara delägare i Linas Matkasse Group.Rekryteringen av en ersättare är påbörjad och under tiden är Jonas Nilsson, nuvarande produktionschef i Sverige, tillförordnad COO.

Godtlevert startade 2010 och tillsammans med koncernens andra norska varumärke Adams Matkasse omsatte den norska verksamheten en halv miljard NOK under 2019. Idag ingår varumärkena i den nordiska koncernen Linas Matkasse Group.

Kjetil är en visionär och hans insats har varit avgörande för att driva marknaden för matkassar och hemleverans av mat på den norska marknad. Under hans ledarskap har vi utvecklat produktion och logistik till helt nya nivåer och genom effektivitet och kvalitet kan vi öka flexibiliteten i matkasseprodukten. Jag och styrelsen vill även tacka Kjetil för hans stora engagemang och den kunskap han tillfört hela koncernen, säger Walker Kinman, CEO för Linas Matkasse Group.

– Det har varit en overklig resa, från att själv ha stått och packat på ett litet lager och själv kört ut varorna till att växa och bli det fantastiska företag vi är idag. GodtlevertGruppen levererar rekordresultat i år och även och det känns vemodigt att lämna så många fantastiska kollegor så känns det som att tiden är den rätta nu, säger Kjetil Graver.

• mat
  • hemlevererad mat
  • linas matkasse
  • matkassebranschen
  • godtlevert
  • food tech
  • linas matkasse group

Linas Matkasse Group grundades 2008 med visionen att förenkla vardagen med inspirerande och varierande middagar direkt hem till dörren. Idag är bolaget Nordens största leverantör av matkassar och ett av de ledande nordiska bolagen inom food-tech. Koncernen har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark med varumärkena Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse och Retnemt. Under 2019 omsatte bolaget 1,1 mdkr och levererade 19,5 miljoner måltidsportioner till hushåll i samtliga verksamhetsländer. Bolaget har runt 250 anställda och ägs av bland annat Herkules Capital, Creandum, Acton Capital samt grundarna av bolaget.