Linas Matkasse i samarbete med populära matprofilen Phillipe Cohen

Phillipe Cohen som etablerat sig som populär matprofil med egen kanal på Youtube och två nystartade restauranger i Stockholm har tagit fram fem familjerätter exklusivt för Linas Matkasse. Recepten erbjuds under en begränsad tidsperiod och speglar Phillipe Cohens egen matresa – från uppväxten i Sverige och hans marockansk-israeliska rötter till framgångarna på Youtube och succékrogarna Ted och Posto Pasta i Stockholm.

Hos Linas Matkasse kan man idag skräddarsy sin egen matkasse genom att välja mellan mer än 80 rätter i veckan. Rätterna tas fram av egna kockar och kompletteras av uppskattade gästspel av välkända matprofiler.

- Med rätter av gästkockar på menyn vill vi överraska och inspirera våra kunder genom att erbjuda något extra. Det kan vara mer eller mindre kända profiler som vi tror att våra kunder skulle uppskatta att upptäcka. Det känns verkligen kul att introducera samarbetet med Phillipe Cohen som på relativt kort tid etablerat sig på matscenen i Sverige, säger Frida Bredin, Marknadschef på Linas Matkasse.

Phillipe Cohen är Stockholmskrögaren som driver sin egen kanal på Youtube. Han fokuserar på att laga enkel och smakrik mat på ett inspirerande sätt utan att krångla till det. Sedan 2021 driver han två populära krogar i Stockholm: Ted och Posto Pasta. Ted representerar ett modernt fusionkök medan Posta Pasta i huvudsak har pastarätter på menyn.

— I Linas Matkasse bjuder jag på spännande smaker som många kanske inte har provat på. Samtidigt har jag skapat rätterna med familjen i fokus, flera av recepten är riktiga familjefavoriter som jag vet kommer gå hem hos barnen. Tanken är att man ska kunna beställa alla fem rätterna och få den perfekta veckomenyn, säger Phillipe Cohen.

På Phillipe Cohens meny finns recept som passar både till vardags och till fest. Rätterna är skapade med inspiration från länderna kring Medelhavet och har stor variation i smaker, ingredienser och ursprung. Bland rätterna finns bland annat en harissabakad lax, en kikärtsgryta med smörstekt matvete och en pankopanerad fläskkotlett med krispiga grönsaker och potatissallad.

Alla rätterna presenteras på linasmatkasse.se och går att beställa till och med den 7 mars.