Linas Morgonleverans består av ett 70-tal produkter som levereras direkt hem till dörren med tidningsbudet.

Nu kommer frukosten med tidningsbudet

Som ett led i att bredda sin affär introducerar Linas Matkasse nu Linas Morgonleverans – frukost direkt hem till dörren. Tjänsten lanseras som test i västra Götaland och planen är att vidga området succesivt för att inom kort bli tillgänglig nationellt. Frukostutbudet består av ett 70-tal produkter som t ex färskt bröd, bullar, müsli, juicer, smoothies, frukt, bär och kaffe. Dessutom kommer det att vara möjligt att beställa blommor med morgonleveransen – antingen hem till dig själv eller som en gåva till någon du vill uppmärksamma.

- Tänk att kunna beställa frallor och bröd, juice eller blommor på kvällen innan du går och lägger dig, och när du vaknar så hänger det nybakade brödet och de fräscha blommorna på dörrhandtaget. Det känns härligt att Linas nu kan erbjuda den servicen och då vi distribuerar via tidningsbudet går det att få frukost hem till dörren under i princip årets alla dagar, säger Jonas Karlén, VD Linas Matkasse.

Den 22 maj är första dagen som boende i västra Götaland kan beställa nybakat bröd, andra frukostprodukter och blommor hos Linas Morgonleverans. Beställningar före kl. 21 på kvällen levereras nästa morgon. Lokala bagerier står för allt nybakat bröd och distributionen sker via tidningsbuden, allt för en så effektiv leveranskedja som möjligt.

- Vi har sett att morgonleveranser har fungerat utmärkt i vårt norska grannland och vi är väldigt glada över att nu lansera tjänsten i Sverige. Inte minst har det visat vara populärt att ge bort en frukost eller en bukett blommor som present, vilket passar särskilt bra till Mors Dag nu på söndag. Med Linas Morgonleverans tar vi ett nytt kliv för Linas och vi tycker att den här tjänsten är en perfekt Linas-tjänst som kompletterar våra populära matkassar, säger Jonas Karlén, VD Linas Matkasse.

När testperioden är utvärderad är ambitionen hos Linas Matkasse att snabbt kunna vidga det geografiska distributionsområdet. Linas Matkasse kan erbjuda frukost hem till dörren i stort sett alla dagar året om. Allt tack vare att distributionen sker med tidningsbuden. Däremot behövs ingen tidningsprenumeration för att kunna använda Linas Morgonleverans, utan den är tillgänglig för alla. Inte heller behöver kunderna köpa någon av Linas matkassar för att kunna beställa.

Linas Matkasse grundades för tio år sedan av syskonen Niklas Aronsson och Lina Gebäck. Sedan start är det Lina som varit ytterst ansvarig för det som levereras till hundratusentals svenska hushåll.

För mer information vänligen kontakta: Stina Svensson, chef varumärke och kommunikation, 076-540 80 46