Ulrika Jones utsedd till ny CFO på Linas Matkasse.

Ulrika Jones utsedd till ny CFO på Linas Matkasse

Ulrika Jones efterträder Walker Kinman, nuvarande VD för Linas Matkasse Group, som CFO på Linas Matkasse. Från och med september 2020 kommer Ulrika Jones att ingå i bolagets nordiska ledningsgrupp med ansvar för att leda bolagets ekonomiavdelning.

Sedan Kinman utsågs till tillförordnad VD, och sedermera ordinarie VD i december 2019, har han parallellt haft CFO-ansvaret inom bolaget. Walker Kinman lämnar nu med varm hand över CFO-posten till Ulrika Jones och välkomnar henne och hennes kompetens till företaget.

– Jag är mycket nöjd över att kunna lämna över CFO-ansvaret till Ulrika och jag, tillsammans med hela företaget, välkomnar henne till ledningsgruppen för Linas Matkasse Group.

Ulrika Jones ansluter till bolaget med 25 års erfarenhet av arbete inom finansiell och juridiskverksamhet. De senaste 12 åren har hon till större del arbetat som CFO för privata och börsnoterade bolag som bland annat Bisnode Sverige AB, Yellowbird group, Bambuser och senast Speqta AB.

– Solida finansiella och operationella kontrollerhar varit en hörnsten i vår affärstransformation och ett kännetecken för Ulrikas karriär. Hennes beprövade finansiella ledarskap och breda erfarenhet inom digitala företag kommer att hjälpa oss att främja våra ambitioner som en lönsam måltidsleverantör av världsklass då vi fortsätter vår tillväxtresa i de nordiska länderna, säger Walker Kinman.

Ulrika Jones ser fram emot att kliva in i rollen som CFO på Linas Matkasse.

– Jag ser verkligen fram emot att ansluta till Linas Matkasse. Bolaget har en spännande tillväxtresa framför sig och jag hoppas att jag med mina erfarenheter kan bidra på ett bra sätt både vad gäller lönsam tillväxt samt finansiell kontroll och öppenhet gentemot teamet och våra intressenter.

Linas Matkasse Group grundades 2008 med visionen att förenkla vardagen med inspirerande och varierande middagar direkt hem till dörren. Idag är bolaget Nordens största leverantör av matkassar och ett av de ledande nordiska bolagen inom food-tech. Koncernen har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark med varumärkena Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse och Retnemt. Under 2019 omsatte bolaget 1,1 mdkr och levererade 19,5 miljoner måltidsportioner till hushåll i samtliga verksamhetsländer. Bolaget har runt 250 anställda och ägs av bland annat Herkules Capital, Creandum, Acton Capital samt grundarna av bolaget.

Karl Nielsen

Presskontakt Chef Varumärke & Online