Vibeke Amundsen utses till ny COO på Linas Matkasse Group

Vibeke Amundsen utsedd till ny COO på Linas Matkasse Group

Vibeke Amundsen har utsetts till Chief Operating Officer (COO) för Linas Matkasse Group. Hon ansluter till bolagets nordiska ledningsgrupp i januari 2021 och kommer att ansvara för produktion och distribution i Norge och Sverige.

Vibeke Amundsen ansluter till bolaget med 27 års erfarenhet inom produktion, distribution och supply chain management. De senaste tio åren har hon haft ledande roller som Supply Chain Manager på norska Vinmonopolet och Director Warehouse Manager på TINE BA där hon genom operativ spetskompetens, anpassning av nya teknologiska processer och uppbyggnad av starka organisationer stärkt bolagen.

– En stor del av den senaste tidens framgång för Linas Matkasse Group har varit vårt fokus på operativ kvalitet och förbättrad kvalitet samt effektivitet baserat på våra nuvarande arbetssätt. Vibeke kommer att leda nästa paradigmskifte i vår verksamhet när vi tar flexibilitet och valmöjlighet för kunden till en helt ny nivå, säger Walker Kinman, vd Linas Matkasse Group, och tillägger:

– Jag ser verkligen fram emot responsen från våra kunder när vi förenklar vardagsmatlagningen ytterligare.

Presskontakt:

Walker Kinman, vd Linas Matkasse Group
walker.kinman@linasmatkasse.se

Linas Matkasse Group grundades 2008 med visionen att förenkla vardagen med inspirerande och varierande middagar direkt hem till dörren. Idag är bolaget Nordens största leverantör av matkassar och ett av de ledande nordiska bolagen inom food-tech. Koncernen har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark med varumärkena Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse och Retnemt. Under 2019 omsatte bolaget 1,1 mdkr och levererade 19,5 miljoner måltidsportioner till hushåll i samtliga verksamhetsländer. Linas Matkasse Group har omkring 370 anställda och ägs av en grupp investerare ledda av bland annat Herkules Capital, Creandum, Acton Capital samt grundarna av bolaget.

Relaterat material

En skönare vardag. Välfyllda matkassar hela vägen hem till dörren med recept och ingredienser för goda och varierade middagar till fyra personer.

Linas Matkasse skapar en skönare vardag och underlättar för dig som vill laga god, sund och varierad mat.

Alla familjer är olika. Det är Linas kassar också. Välj mellan olika matkassar i olika storlekar och med olika inriktning. Fler möjligheter för att göra vardagen lite skönare för ännu fler.

Recepten är noggrant planerade av dietisten Lina Gebäck och är väl genomtänkta ur näringssynpunkt. Matkassarna, som levereras direkt hem till dörren, innehåller främst rena råvaror och mindre av blandade produkter eller halvfabrikat – det innebär färre tillsatser. Varje vecka hittar du även ekologiska varor i kassen.