Lindahl biträder HANZA vid förvärv av tyska RITTER-koncernen

Lindahl har biträtt tillverkningsstrategen HANZA Holding AB (publ), noterat på Nasdaq Stockholm, vid förvärvat av den tyska tillverkningskoncernen RITTER Elektronik GmbH.
Köpeskillingen uppgår sammanlagt till totalt 12 MEUR och utgörs av en kontantdel och en aktiedel.

Förvärvet stärker HANZAs erbjudande, öppnar upp Tyskland som en ny kundmarknad, och bidrar till ökad vinst per aktie. För föregående år (2018) uppgår den sammanlagda försäljningen för HANZA och RITTER till 2,26 miljarder SEK med ett sammanlagt EBITDA resultat om 164 MSEK.

Lindahls team har bestått av Michael Edquist (ansvarig delägare), Erik Husdal, Patrik Rindstål och Carolin Martinez.