Stefan Lindbäck, vd Lindbäcks Group

Lindbäcks summerar ett kraftfullt 2023

Lindbäcks är familjeföretaget som tror på rationellt byggande och sunt boende. För att skapa hållbara boenden som möter morgondagens behov, bygger Lindbäcks flerbostadshus i trä i en industrialiserad process.

2023 har varit ett utmanande år för både bolaget och branschen, där Lindbäcks i början av året behövde varsla och vidta många åtgärder. Trots att marknaden fortfarande är avvaktande och utmanande, summerar Lindbäcks kontrakterade affärer för 2.4 miljarder under 2023.

• Vi är oerhört stolta över resultatet för 2023, både i kontrakterade projekt och det ekonomiska resultat vi håller på att summera för året, berättar David Sundström, vd Lindbäcks Bygg. Vi kommer från några tuffa år, så att landa året med svarta siffror och all time high i kontrakterade projekt, bekräftar att de många åtgärder vi har behövt vidta varit nödvändiga och att de bär frukt. Vår personal har imponerat om och om igen under året.
  • Vi har aldrig varit bättre på att veta var vi är som starkast och vi ser att detta hjälpt både oss och våra kunder att hitta rätt i projekten under året. Vi har kunnat ha raka och konkreta dialoger med våra kunder, vilket har hjälpt projekten framåt på ett tydligt sätt säger Ida Snäll, Affärschef.
  • 2024 är speciellt för oss, vårt hundrade år som bolag berättar Stefan Lindbäck, ägare och vd för Lindbäcks Group. Som ägargrupp planerar vi för fullt för framtiden, vi är en långsiktig partner.

David Sundström, vd Lindbäcks bygg, david.sundstrom@lindbacks.se

Stefan Lindbäck, vd Lindbäcks Group, stefan.lindback@lindbacks.se

Kategorier

Med målet att bli Europas modernaste producent av flerbostadshus har vi idag en helt ny produktionsanläggning. Den invigdes i slutet av 2017 och är helt försörjd av solenergi och fjärrvärme, Sveriges mest hållbara byggplats! På Lindbäcks är vi kända för att vara innovativa, och det stämmer – vi siktar aldrig annat än framåt.

Stefan Lindbäck

VD Lindbäcks Group Sverige 070-696 52 45