Stort intresse för prisvärda bostadsrätter med fritt fram för grillning på balkongen

Knappt två veckor in på det nya året har Lindbäcks ännu inte påbörjat markarbetena vid den egna tomten centralt i Ursvik. Det man däremot har fått på plats är ett varuprov i full skala, en fyrarummare, komplett med vatten, avlopp och möbler.

– Det är viktigt att spekulanterna ges möjlighet att titta innan de köper, säger Stefan Lindbäck, företagets vd. Eftersom vi bygger våra lägenheter färdiga i vår egen fabrik är det lätt för oss att smälla upp ett varuprov, så sagt och gjort. Nu behöver ingen köpa grisen i säcken.

Något annat som Lindbäcks har tagit fasta på är de flesta vill kunna grilla på sina balkonger, men inte blir störda av grannars grillos. Därför bygger man balkonger med förberedd grillplats med rökgång. Och en asolgrill ingår i priset. Detta är ett nytt grepp som har mötts med stort intresse.

– Stor balkong med gasgrill och fläkt är det som väcker störst intresse. Den positiva responsen har varit enorm. Grillvänliga balkonger kommer vi definitivt se mera av framöver, siar Stefan Lindbäck

Priset då? Ja, faktiskt klart lägre än jämförbar nyproduktion, ca 26.000 kr per kvadrat. Och även  ånadsavgifterna är förhållandevis låga. Hur är detta möjligt?

– Vi håller ungefär samma marginaler som övriga aktörer, fastslår Stefan Lindbäck. Däremot har vi lägre kostnader eftersom vi själva håller i hela produktionskedjan. De är dessa besparingar som gynnar våra köpare.

Mer berättar gärna
David Jonsson, affärsansvarig Stockholm, tel 070-552 84 57

Stefan Lindbäck, vd, tel 070-696 52 45

Mer info på
www.hjortronstallet.se

Regioner

1924 startades Lindbäcks som ett lokalt familjeföretag i Piteå. Med kunskap, envishet och hårt arbete lades grunden för vad som skulle komma att bli ett framgångsrikt företag.

Idag är vi en ledande aktör på marknaden inom industriellt byggande i trä. Företaget drivs fortfarande av ”Lindbäckare” i tredje och fjärde generation men har idag modern teknik, många anställda och kunder i hela Norden.

Vi är ett drivet företag med bygg och förvaltning under samma tak som satsar delar av vår omsättning på forskning och utveckling för att kunna erbjuda attraktiv kunskap, spetskompetens och teknik i framkant.

Vi tycker att det är viktigt att sikta framåt. Vi är också måna om att vara en trygg och pålitlig partner.

Våra kärnvärden; kunskap, engagemang och drivkraft påminner oss om vad vi vill stå för och vägleder oss i vårt dagliga arbete.