​Årets helikopterbesiktning framskjuten: ”Vi tar inga risker”

​Årets helikopterbesiktning framskjuten: ”Vi tar inga risker”

Linde energi skulle med start på måndag 30 mars besiktiga elnätet med hjälp av helikopter, men på grund av sjukdom tvingas bolaget att skjuta fram planerna.

- Vi fick precis veta att piloten drabbats av förkylning och med hänsyn till spridningen av Coronaviruset tar vi inga onödiga risker, hälsar Fredrik Klingvall, kommunikationsansvarig på Linde energi.

Eftersom Linde energi bedriver samhällsviktig verksamhet har bolaget med anledning av Coronaviruset, Covid-19, vidtagit vissa försiktighetsåtgärder med hänsyn till sina kunder, dels för att undvika att eventuellt sprida smittan och dels för att undvika att själva bli smittade.

- Det innebär bland annat att medarbetare med minsta sjukdomssymptom till förkylning, feber eller hosta stannar hemma och inte deltar i den ordinarie verksamheten. Vi följer dessutom Folkhälsomyndighetens rekommendation om att vara hemma tills man är frisk samt ytterligare 48 timmar efter att man är symptomfri, framhåller Klingvall.

- Vi vill säkerställa att vi, oavsett vad som händer i vår närhet och i omvärlden, ska kunna erbjuda våra kunder trygghet, hög leveranssäkerhet, personlig närvaro och livskvalitet, avslutar Klingvall.

Helikopterbesiktningen av Linde energis elnät skjuts på framtiden och genomförs istället efter påsk eller vid ett ännu senare tillfälle.

Mer information om hur Linde energi hanterar Coronaviruset, Covid-19, finns på lindeenergi.se

Simon Tullstedt

Presskontakt Marknads- och kommunkationschef Kommunikation 0581-88712

Linde energi. Personlig värme. Kraft från Bergslagen.

Linde energi erbjuder energi för ljus, kraft och värme till Bergslagen. Med hållbara lösningar och personlig närvaro ger vi våra kunder den bästa servicen. Vi ägs av Lindesbergs kommun och är närmare 50 medarbetare.

Som energiproducent har vi ett större ansvar än att enbart leverera el och värme till bostäder, företag och samhällsfunktioner. Det handlar om hur vi hanterar vår produktion och vilka värderingar som styr oss framåt. Därför är vi stolta över att all vår el är 100 % förnybar.

Idag har vi fem egna vattenkraftverk och Örebro läns största markförlagda solpark. Vi satsar på ny teknik och smarta initiativ för att ständigt minska vår klimatpåverkan. På så vis skapar vi hållbara lösningar för att alla ska kunna leva, jobba och utvecklas i Bergslagen. Idag och imorgon.

Linde Energi AB
Skrinnargatan 6