Området Arendal och en skiss över Linde MHs nya anläggning.

Linde Material Handling expanderar i Göteborg med ny anläggning

Linde Material Handling AB har förnyat sitt hyresavtal med Venturi Fastigheter för en ny anläggning i Arendal, Göteborg. Anläggningen, som uppgår till cirka 3 350 kvadratmeter, kommer att bestå av kontor, showroom, verkstad och lager.

Ny anläggning möter växande behov

Venturi Fastigheter förvärvade fastigheten Arendal 3:2 på Kårebogatan under 2021, där Linde Material Handling har varit hyresgäst sedan 2005. En tidigare outnyttjad byggrätt på fastigheten kommer nu att exploateras för att bygga den nya anläggningen. Byggarbetena har redan påbörjats och beräknas vara klara under hösten 2024.

Linde MH kommer att fortsätta sin verksamhet på plats under byggperioden, vilket underlättar en smidig övergång till de nya lokalerna.

– Vi är oerhört glada för att Linde MH väljer att fortsätta utveckla sin verksamhet i Göteborg tillsammans med oss och på befintlig fastighet. I ett nära samarbete har vi tagit fram en skräddarsydd lösning för en modern truckanläggning, där verksamheten dessutom kommer att kunna fortsätta under byggtiden och ge Linde MH en smidig övergång till nya lokaler, säger Erik Fischer, Venturi Fastigheter.

Strategisk placering i Göteborg

Fastigheten i Arendal har en strategiskt viktig placering med direktkoppling till Skandiahamnen och ligger mitt emot Volvo Cars Torslanda.

– Den strategiska placeringen är optimal, eftersom många av våra nya och befintliga kunder finns i området, säger Dan Jonasson, regionchef på Linde Material Handling.