World of Material Handling 2018.

Simplexity är lösningen

Tredje upplagan av den framgångsrika intralogistikmässan World of Material Handling (WoMH) går av stapeln 4-15 juni i Mannheim, Tyskland. Under temat ”Simplexity – The Art of Smart Solutions” kommer Linde Material Handling, Dematic och många andra intralogistiska leverantörer visa hur materialhanteringens ökade komplexitet i Industi 4.0 kan hanteras med smarta processer, lösningar och produkter.

På mässans 13 000 kvadratmeter samlas experter under elva dagar för att diskutera hur intralogistiska processer kan bli säkrare, snabbare och effektivare både idag och bortom 2020. Tusentals besökare från över 50 länder väntas besöka mässan i Mannheim, Tyskland.

Många företag ser ett stort behov av åtgärder för att göra deras logistik hållbar i framtiden. I allt större utsträckning förändras industriprocesserna som en följd av bland annat ökad digitalisering och automation. Behoven är dock komplexa – vilken teknik passar den enskilda verksamheten och bidrar till framgång? Svaret är inte längre individuella produkter, utan lösningar som förenar arbetsprocesser. Truckar som kommunicerar med varandra och olika system eller automatiserat utför repetitiva processer bidrar till detta.

Mässans största utställare, Linde Material Handling, hjälper kunder att minska komplexiteten och kontrollera den långsiktigt. Linde kallar det ”Simplexity”.

– Vi kommer att visa riktiga intralogistiska processer live, det smarta samspelet mellan nya energisystem, digitala applikationer, säkerhetslösningar och automation, förklarar Tobias Zierhut, Vice President Product Management Industrial Trucks – Warehouse på Linde Material Handling.

– Vi hjälper våra kunder från planeringsstadiet till implementeringen av deras projekt. Baserat på de faktiska behoven erbjuder vi lösningar och produkter som är intuitiva att använda och enkla att integrera i omfattande system och processer, fortsätter Zierhut.

På WoMH kan besökare uppleva bland annat demonstrationer, produktpresentationer, tester och workshops samt få möjlighet att diskutera med experter. Mässan ger besökare konkreta insikter i framtidens intralogistik och dess intressanta lösningar.

Linde Material Handling, som ingår i KION Group, räknas till en av världens ledande tillverkare av motvikts- och lagertruckar och är marknadsledande i Europa. Linde kan dessutom erbjuda sitt know-how inom elektriska drivsystem efter decennier av utveckling och produktion, till kunder för olika användningsområden. Som ett internationellt företag, finns Linde Material Handling verksamt med nio produktions- och monteringsfabriker runt om i världen, och har ett globalt sälj- och servicenätverk med kontor i mer än 100 länder. Under räkenskapsåret 2014 hade Linde Material Handling ca 13 900  anställda världen över och genererade en omsättning på 3,077 miljarder EUR (ca 29 miljarder SEK).