AGA:s kolsyremaskin bäst i test

AGA:s kolsyremaskin, AQVIA Balance, fick bäst i test när SVT-programmet Plus nyligen granskade olika kolsyremaskiner på marknaden. AQVIA Balance vann testet med motiveringen: bra pris, lätt att använda och ger utlovad mängd dryck (1).

Plus är ett TV-program som testar olika produkter och tjänster på den svenska marknaden utifrån konsumentens perspektiv. Programmet är oberoende av påverkan, reklamintäkter, sponsring och gratiserbjudanden från företag . I detta fall granskade Plus fyra olika kolsyremaskiner på marknaden mot bakgrund av ett tips från en tittare. De fyra kolsyremaskinerna som testades var: AQVIA Balance från AGA, Wassermax Trend, Vikingsoda Desire och Sodastream Fizz (1).

När de olika delmomenten i testet genomförts visade det sig att vinnaren i Plus-testet var AQVIA Balance från AGA med motiveringen: AGA AQVIA Balance, 699 kronor + bra pris, ger så mycket dryck som utlovas och är lättanvänd (1).

-  Jag är självklart både glad och stolt över att AQVIA Balance blev bäst i test i Plus granskning av kolsyremaskiner på marknaden. Testresultatet bekräftar de många positiva kommentarer vi får från kunder som är nöjda med våra kolsyreprodukter, säger Håkan Hansson, produkt- och marknadschef på AGA Gas AB.

Om AGA:s kolsyreprodukter

AGA har idag ett antal kolsyreprodukter på marknaden; kolsyremaskiner, PET-flaskor samt koncentrat och essenser för smaksättning av kolsyrat vatten. Modellen AQVIA Balance tillverkas i Sverige och har funnits på marknaden i drygt ett år. Kolsyremaskinen kräver varken el eller batterier och är enkel och smidig att använda. Den levereras med en flaska AGA kolsyra och räcker till cirka 60 liter kolsyrat vatten. Vikt 2,5 kg inklusive kolsyrepatron och PET-flaska.

Läs mer på www.myaga.se

För mer information, kontakta:

Håkan Hansson, produkt- och marknadschef för Konsumentprodukter, AGA Gas AB

E-post: hakan.hansson@se.aga.com

_______________________________________________________________________________________

AGA i Sverige ingår i Linde Group region Europe North där även övriga nordiska länder och Baltikum ingår. AGA tillverkar och marknadsför industrigaser och specialgaser för alla ändamål. I samarbete med kunderna, utvecklar vi totallösningar som omfattar gaser, kunskap om processer, gasutrustning och service. Med avancerad gasteknik gör vi det möjligt för kunderna att öka lönsamheten, säkerheten och kvaliteten samtidigt som miljön skyddas. AGA är en del av Lindekoncernen, ett världsledande gas- och engineeringbolag med ca 48 500 anställda i ca 100 länder. Läs mer på www.aga.se och www.linde.com

Källor:

(1)  www.svt.se/plus/hemmamaskintest