AGAs gasolautomat i Ramlösa, Helsingborg

Gasol dygnet runt med gasolautomater från AGA

Nu lanserar AGA gasolautomater på den svenska marknaden. Gasolautomaterna gör det möjligt för kunden att kunna köpa en ny gasolflaska eller byta ut sin befintliga flaska – dygnet runt veckans alla dagar. Först ut på den svenska marknaden är Maria Park och Ramlösa i Helsingborg och därefter kommer gasolautomater att installeras på fler platser runt om i Sverige.

– Tanken med gasolautomaterna är att underlätta för de kunder som kan ha ett behov av gasen under alla tider på dygnet – exempelvis grillare och husvagnscampare, säger Niklas Månsson, Head of Sales Channels på AGA Gas AB i norra Europa. Gasolautomaterna har varit mycket uppskattade i Norge där konceptet lanserades under förra året och det är därför glädjande att vi nu tar gasolautomaterna även till den svenska marknaden.

Automaterna, som har självbetjäning, är snabba och enkla att använda och kunden behöver bara följa fem enkla steg för att få en ny gasolflaska i sin hand.

Fakta om AGAs gasolautomater:

• Öppna 24 timmar om dygnet - varje dag.
  • Självbetjäning.
  • Enkla och snabba att använda med informations- och pekskärm.
  • Säker kreditkortsbetalning – kvitto får man på mejl.
  • AGA-gasol fylls på i en anläggning med vikt- och läckagekontroll.
  • Samtliga gasolflaskor i automaterna är granskade och kontrollerade av AGA för att säkerställa säkerheten för kunderna.

De flasktyper som kommer att vara tillgängliga för köp och byte är kompositflaskor av typen 5 kg (PC5) och 10 kg (PC10). Det går även att byta stålflaskor av typ P6 och P11 mot de lättare kompositflaskorna.

Läs mer omhur gasolautomaterna fungerar samt var de ligger på:

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:
Niklas Månsson, Head of Sales Channels, Regional BU Northern Europe, AGA Gas AB
Tfn: +46 70 606 46 50 eller e-post: niklas.mansson@se.aga.com

Regioner

AGA tillverkar och marknadsför industrigaser och specialgaser för olika ändamål. I samarbete med kunderna, utvecklar vi totallösningar som omfattar gaser, kunskap om processer, gasutrustning och service. Med avancerad gasteknik gör vi det möjligt för kunderna att öka lönsamheten, säkerheten och kvaliteten samtidigt som miljön skyddas. AGA tillverkar och tillhandahåller medicinska gaser, service, tjänster och sjukvård under namnet Linde Healthcare. AGA i Sverige ingår i Linde Group Regional Business Unit Northern Europe där även övriga nordiska länder och Baltikum ingår. Linde Group är ett världsledande gas- och teknikbolag med cirka 60 000 anställda i omkring 100 länder. Läs mer på www.aga.se och www.linde.com

Carina Aspenberg

Presskontakt Manager External Communications & Brand +46 (0)70 616 01 19