Nytt Linde försäljningsställe i Östersund

23 augusti öppnade Handelsstål ett nytt Linde försäljningsställe i Östersund. Handelsstål i Östersund representerar Linde på orten och kommer att sälja industri- och livsmedelsgas, köldmedia, gasol samt gasutrustning med mera.

Handelsstål i Norrland har varit verksamma i branschen sedan 2001 och har lång erfarenhet inom svets- och plåtindustrin. Utöver stålsortiment och försäljning av gas och gasol finns en butik med allt från svetstillbehör till kolsyremaskiner.

”Vi är mycket glada över vårt utökade samarbete med Handelsstål och att vi återigen kan erbjuda våra gaser och gasutrustning till våra kunder i Östersund med omnejd”, säger Kristina Lekander, försäljningsdirektör Linde Sverige.

Samarbetet mellan Linde och Handelsstål startade 2010 när Handelsstål i Sundsvall öppnade. ”Handelsstål i Östersund blir vårt andra Linde försäljningsställe och vi ser fram emot att ta emot både gamla och nya kunder i området”, säger Fredrik Rosén, VD på Handelsstål.

Handelsstål i Östersund har öppet måndag till fredag kl. 07.00-16.30

Kännåsvägen 13, 831 52 Östersund
Tel: 063-663 15 36 E-post: ostersund@handelsstal.se

För mer information, kontakta:

Linde Gas Kundservice
E-post: gasorder.se@linde.com

Handelsstål i Östersund
Fredrik Rosén Tel: 063-663 15 36
E-post: ostersund@handelsstal.se

Fakta om Lindes försäljningsställen:

• Linde har ca 190 försäljningsställen runtom i Sverige, från Kiruna i norr till Malmö i söder
  • Försäljningsutbudet omfattar industri- och livsmedelsgaser, gasol och gasutrustning
  • Personlig service och rådgivning
  • Faktura- eller kortbetalning
  • Utbudet hos våra samarbetspartners anpassas kontinuerligt för att möta vad som efterfrågas av gaskunderna på den lokala marknaden

• anläggningar
  • gasol
  • linde
  • argon
  • aga (vi bytte namn till linde i januari 2020)

Om Linde

Linde är ett ledande globalt industrigas- och teknikföretag med en försäljning som uppgick till 33 miljarder dollar (29,5 miljarder euro) år 2022. Vår mission är att göra världen mer produktiv genom att tillhandahålla högkvalitativa lösningar, teknologier och tjänster som gör våra kunder mer framgångsrika och bidrar till att minska koldioxidutsläpp och skydda vår planet.

Företaget tillhandahåller lösningar för många olika branscher, däribland flyg, kemi, mat och dryck, elektronik, energi, hälsovård, tillverkning och basmetallindustrin. Lindes industrigaser används i många tillämpningar, från livräddande syre för sjukhus till högrena gaser och specialgaser för elektroniktillverkning, vätgas för rena bränslen mm. Linde levererar också toppmoderna gasprocesslösningar för att stödja kundernas expansion, åstadkomma effektivitetsförbättringar och utsläppsminskningar.

För mer information om företaget och dess produkter och tjänster, besök www.linde-gas.se och www.linde.com