Lindex startar e-handel

Lindex har för avsikt att under våren 2007 starta e-handel i Sverige med ett sortimentsurval från samtliga Lindex affärsområden; damkonfektion, barnkläder samt underkläder. Syftet är att erbjuda ytterligare en försäljningskanal och därmed öka försäljningen samt servicen till kunderna. – Genom e-handel får kunderna ett komplement till våra butiker att handla vårt mode i. Vi tror att detta är en kanal som kommer att expandera de närmaste åren men våra butiker kommer även framöver att vara vår huvudsakliga försäljningskanal, säger Göran Bille VD och koncernchef i Lindex. Anders Dahlberg har anställts som e-handelschef och tillträder sin tjänst under juni. Anders Dahlberg kommer närmast från JC och har gedigen erfarenhet från e-handel, IT samt relationsmarknadsföring. AB Lindex (publ). För ytterligare information kontakta: Göran Bille, VD och koncernchef Telefon:+46(0)31 739 50 02 Mobil:+46(0)703 44 43 04 Peter Andersson, Ekonomi- och finanschef Telefon: +46 (0)31 739 50 10 Mobil: +46 (0)705 84 44 37 Ulrika Danielson, Informationschef Telefon: +46 (0) 31-739 50 05 Mobil: +46 (0) 709-50 16 13 Lindex inspirerar kvinnor och deras barn med ett koordinerat och prisvärt mode. Med cirka 350 butiker i Sverige, Norge, Finland, Tyskland och Baltikum är Lindex en av norra Europas största modekedjor. Lindex affärsområden är damunderkläder, damkläder och barnkläder. www.lindex.com

• Skönhet