Användarens upplevelse i fokus på fullsatt mjukvarukonferens

Över 500 personer har anmält sig till årets upplaga avSoftware Development Day på temat “The User Experience and Speed Challenge”. Fjorton talare från näringsliv och akademi kommer att presentera det senaste inom mjukvaruutveckling. Bland talarna finns Jan Bosch, Software Center, David Sands, professor i datavetenskap vid Chalmers och Anders Ivarsson från Spotify.

Behovet av en mötesplats är stort för en av Sveriges kanske mest okända industrier, mjukvaruutveckling. Den 19 oktober arrangeras Lindholmen Software Development Day för åttonde året i rad på Lindholmen Science Park. I år slår vi rekord med över 500 anmälningar. Konferensen syftar till att samla branschfolk att utbyta erfarenheter och att diskutera praktiska utmaningar inom mjukvaruutveckling i stort.

Lindholmen Software Development Day är ett samarbete mellan Lindholmen Science Park, Ericsson, Volvo Group, Volvo Personvagnar, Cybercom, Göteborgs universitet, Chalmers tekniska högskola, Ascom och Knowit.

Software Development Day är öppen för alla med intresse för mjukvaruutveckling. Arrangemanget är nu fullsatt. Mer info om konferensen och program finns på www.lindholmen.se/softwareday

Media är välkommen att delta. Föranmäl dig på info@lindholmen.se och skriv gärna om du önskar träffa någon av talarna specifikt.

För mer information, kontakta:

Anita Bengtson, tel 031-764 70 20 eller Maria Holmkvist, tel 031-764 70 30

• Vetenskap, teknik

Lindholmen Science Park är en internationell arena för forskning och utveckling inom Transport, ICT och Media i samarbete med aktörer inom näringsliv, högskola och samhälle.

Maria Hedlund

Presskontakt Marknad & Kommunikationschef PR och kommunikation 031-764 70 45