KLM utökar kapaciteten från Linköping City Airport.

På grund av hög efterfrågan ökar Air France KLM kapaciteten från Linköping City Airport mellan den 31 mars – 7 juli genom att sätta in Embraer 190 även under lunchturen (istället för Embraer 175). Det innebär drygt 3 000 fler flygstolar under perioden jämfört med samma period 2016.

”Mycket efterlängtat, säger VD Camilla Lejon, dels tappade vi SAS i slutet av januari, dels ökar hela tiden efterfrågan från nya resenärer som vill åka från Linköping City Airport”.

”Det glädjer mig mycket att vi har kunnat bemöta den ökade efterfrågan från Linköping med ett större flygplan under lunchturen. Under 2017 kommer Air France KLM att öppna totalt 27 nya destinationer i världen, bland annat Mauritius med KLM fr.o.m. 30 oktober, och våra kunder från Östergötland skall inte behöva åka till Arlanda för att upptäcka världen med oss." säger Gérald Amoudruz, Sales Manager Sweden, Air France KLM.

Denna ökning innebär att det kommer finnas 600 flygstolar per dag mån-fre mellan Linköping - Amsterdam där de flesta passagerarna byter för vidare transport med Air France KLM’s världsomspännande nät.

• Resor

• Östergötland

Linköping City Airport - din genväg till världen!

Linköping City Airport är en internationell cityflygplats. Med Air France KLM erbjuder vi en snabb, smidig och prisvärd väg ut i Europa och världen via Amsterdam.