Ny linje till Riga från Linköping City Airport.

Linköping City Airport har skrivit avtal med det lettiska flygbolaget RAF-AVIA om att trafikera Linköping-Riga från och med maj, 2016. RAF-AVIA är baserat i Riga och flyger idag frakt men kommer nu börja med passagerartrafik.Linjen från Linköping kommer trafikeras med en SAAB-340.

„The Chairman of the Board, Mr. Anatolijs Jerumanis:“ The 25th Aniversary of RAF-AVIA on the aviation market will be marked by expanding its operations by opening passenger routes. The SAAB 340 is planned to connect Riga and possibly Lijepaja with Linköping and some other destinations in neighbouring Baltic countries.”

“Den nya linjen till Riga kommer komplettera våra utmärkta linjer till Amsterdam och Köpenhamn genom att öppna upp Baltikum, Ryssland och Ukraina för våra resenärer. Inledningsvis kommer linjen vara point-point men anpassas så man lätt kan åka vidare från Riga International Airport till sin destination.” Camilla Lejon, VD Linköping City Airport AB.

Tidtabell kommer publiceras i början av nästa år då det också blir möjligt att boka.

Camilla Lejon (0725-29 74 56)

Linköping City Airport AB

• Resor

• Östergötland

Linköping City Airport - din genväg till världen!

Linköping City Airport är en internationell cityflygplats. Med våra operatörer KLM och SAS erbjuder vi en snabb, smidig och prisvärd väg ut i Europa och världen via Amsterdam och Köpenhamn.