Upplev Mellanöstern i hjärtat av Malmö!

Restaurang & Café DAMAS Malmö -The Capital Of Taste..

Vår vision är att framhäva traditionella smaker från mellanöstern på ett annorlunda vis. Hos oss får ni inte bara en smakupplevelse utan ni upplever hela mellanöstern under våra 730 kvm i hjärtat av Malmö. På DAMAS färdas ni i en rad olika upplevelser. Från fantastiska traditionella rätter, sötsaker, dryck, härlig atmosfär, musik, samt butik där ni kan köpa med er massa gott hem ur vårt breda sortiment för att förlänga smakupplevelsen.

Hos oss finner ni inga mellanhänder, endast färska produkter av högsta kvalitet.

Sedan 1991 har vi arbetat mycket hårt för att dela med oss av den orientaliska smakupplevelsen. Vi driver både grossistföretaget Albina Snacks, som rostar nötter utan mellanhänder, bakar baklava, och Restaurang & Café DAMAS Landskrona och Malmö som numera är två restauranger och butiker inspirerade av marknadsgatan Hamadiya i Damaskus, Syrien vilket är en av världens äldsta huvudstäder och som är världskänt för sin utsökta mat.

Man finner kända arabiska hantverk på våra väggar, i våra möbler samt inredning och i vårt porslin.

DAMAS är en kärleksförklaring till livets goda från mellanöstern!

Upptäck DAMAS...The Capital Of Taste

Vi öppnar upp portarna 9 september 2021 på Södra Förstadsgatan 42, Malmö.