PAOLO överkast, 3999kr, foto Jonas Ingerstedt/styling Emma Johansson

En dröm i djup smaragdgrön

LINUMS överkast PAOLO tillverkas i Indien och detaljerna i den omtyckta produkten, sys för hand. Det är mångårig hantverkstradition som ligger bakom dess genomarbetade yta. Ovansidan är tillverkad i 100% bomullssammet, till skillnad från många andra alternativ i syntet. Till överkasten har LINUM valt att ta fram ett kuddfodral i 50x90cm med bakstycke i linne. Kuddarna är avsedda att ge samma lyxiga känsla som ofta infinner sig på hotell.

PAOLO finns i sju kommersiella färger, där djup smaragdgrön är det senaste tillskottet. Nyansen ersätter ängsgrön (A22) och klar gråturkos (C25) hösten 2020. LINUM har upplevt en ökad efterfrågan på just gröna toner och vill hörsamma det med höstens lansering. PAOLOS färger är också synkroniserade med linnegardinen INTERMEZZO i syfte att använda dem i lager på lager- lösningar. PAOLO tvättas enkelt i 30 grader och är därmed ett klokt val för det aktiva hemmet.

Foto Jonas Ingerstedt/Styling Emma Johansson

Bilderna i den här artikeln är stylade av Emma Johansson (What Decorates My Day) och fotograferade av Jonas Ingerstedt. Emma har jobbat med ränder i mönsterbilden och kombinerat djup smaragdgrön med vit och cremevit. Kuddfodralet i linne och bomull heter CALCIO och har en diskret rand. Då tyget är manglat får det en vacker lyster. Ihop med lakanen YASMIN i krispig vit ekologisk bomull, skapar Emma Johansson ett rum att både sova och drömma i.