PAOLO i mullvadsbrun, den mest efterfrågade nyansen genom tiderna.

I LINUMS vinterkampanj står PAOLO- kollektionen i centrum.

I november startar hemtextilvarumärket LINUM sin stora vinterkampanj. I centrum står den omtyckta PAOLO- kollektionen, tillverkad i 100% bomullssammet. PAOLO har funnits i LINUMS sortiment under många år, men numera är programmet tydligt nischat mot sovrum. Årets bilder är fotograferade av Ragnar Ómarsson i samarbete med stylist Linnéa Salmén.

"PAOLO är en tidlös kollektion, där sammet som kvalitet står i fokus. När vi skissade fram underlag för årets visueller, ville vi lyfta fram det exklusiva och göra det tydligt för åskådaren vilken omsorgsfullt genomarbetad produktlinje PAOLO är, säger Paulina Loutchko, innehållsansvarig på LINUM."

Paulina Loutchko, innehållsansvarig på LINUM.

Kollektionen PAOLO består av överkast, kuddfodral och gardiner och det är just överkasten som många förknippar både kollektionen och LINUM som varumärke med. Under åren har de förekommit i flera olika färgställningar, där svart, silvergrå, kolgrå, mullvad, kamel, bläckblå och creme numera utgör basen. Färgkoder som noggrant valts ut från LINUMS unika färgkodssystem. 2022 lanserades också ett nättare överkast för enkelsäng som döptes just till PICCOLO, italienskans ord för liten.

"Under de senaste åren har sovrummets betydelse ökat. Det rum som tidigare ofta upplevdes som stängt och privat, har genom sociala medier öppnats upp och blivit mer tillgängligt, säger Paulina Loutchko. Det är sunt att det idag talas mer om sömn och sömnhälsa och att sovrummets miljö därmed har hamnat i blickfång."

LINUM i färgen mullvadsbrun fotograferad av Ragnar Ómarsson och stylad av Linnéa Salmén.

LINUMS gardiner bör inte klassas som mörkergardiner, men då de är tillverkade i 100% bomull, blir tyget både tungt och taktilt. De har dessutom ett sytt bakstycke som ger ytterligare stadga och som ser till så att ovälkommet ljus hålls ute. Längderna kan hängas både på stång och skena tack vare ett flexibelt kantband och är dessutom vackra att styla i lager.

"När vi arbetar med PAOLO, är vår önskan och ambition att varje produkt ska vara användbar genom generationer. Vi kombinerar därav funktion och estetik med högkvalitativa naturmaterial och vi anstränger oss för att vårt bildspråk ska återge just det, säger Paulina Loutchko."