LINUMS helgdagar i regi av Andrea Papini och Marie Graunbøl.

Röda nyanser inför höstens röda dagar.

Nu inväntar vi årets sista högtidsdagar och välkomnar vänner och familj till bords. Sedan 1966 har LINUM arbetat fram användbara textilier för dukning och även i år presenterar vi ett form- och färgstarkt erbjudande i rena naturmaterial. Bakom kampanjen står fotograf Andrea Papini och stylist Marie Graunbøl.

En av LINUMS signaturprodukter är det ribbade bordsprogrammet UNI. En slitstark bordstablett och löpare tillverkad i 100% bomull och som finns tillgänglig i över 20 färger. I år lyfter vi fram fram kombinationen av klassisk röd, ren vit och sval beige i en sofistikerad mix. Uttrycket är mer urbant och vi följer festen från advent och in i juletid för att slutligen landa i nyåret. I Papini och Graunbøls tolkning ligger tonvikten på ett mer vuxet uttryck, där bekvämlighet och det förtroliga samtalet vänner emellan, är mer centralt än det grandiosa och överdådiga. Vi ser det som ett tecken i tiden, att småskalighet och sparsmakat är så gott som något, så länge sällskapet är rätt.

LINUMS löpare UNI och servett ROBERT i regi av Andrea Papini och Marie Graunbøl.

I LINUMS helger följer också den klassiska sittdynan och det omtyckta kuddfodralet PEPPER. Den melerade strukturen i väven är signifikant liksom dess välsydda form. I programmet ingår två storlekar, rund och fyrkantig sittdyna samt 40x40 cm kuddvar och 50x50 cm. Även PEPPER- serien finns i över 20 färger och dess kvalitet i 100% bomull gör den enkel att tvätta samt slittålig över tid. PEPPER har efterfrågats över hela Europa i decennier och finns också tillgänglig via Amazon. I kollektionen ingår också det subtilt mönstrade kuddfodralet SHEPARD, liksom det tidlösa kuddöverdraget ANNABELL.

LINUMS kuddfodral PEPPER i färgen bronsbrun i regi av Andrea Papini och Marie Graunbøl.

LINUMS hela produktutbud finns tillgängligt på linumdesign.com, där vi bjuder in till att besöka hela vår kollektion. Märk väl att LINUM också håller med showroom på Karlavägen 64 i Stockholm och att vi möjliggör pressutlån via tidsbokning. LINUM finns också på LinkedIn och vi nås vardagar på press@linumdesign.com. Varmt välkommen att kontakta oss för fler bilder, filmer, produkter, priser och utlån.