Styling Linnéa Salmén och fotografi Ragnar Ómarsson.

Så sätter Salmén & Ómarsson tonen för LINUM i vår.

LINUM inleder våren med nya pressbilder på den omtyckta PAOLO- kollektionen. I fokus står färgen kamelbrun och det är återigen team Linnéa Salmén och Ragnar Ómarsson som arbetat ut styling och fotografi.

PAOLO sammetskollektion är en av LINUMS mest efterfrågade linjer och numera erbjuds den exklusivt i LINUMS egen regi. Tillverkad i 100% ekologisk bomull och färgsatt i sju sofistikerade nyanser, har den vuxit i popularitet över hela Europa. Den trendande kamelbruna tonen finns i överkast för enkel- och dubbelsäng, kuddfodral samt gardin. Charlotta Dahlqvist, COO på LINUM, berättar mer om programmet och varför det fungerar så bra med Salmén & Ómarsson bakom kameran.

Vad gör PAOLO- serien så omtyckt?

Vi tillverkar årligen förhållandevis få produkter inom ramen för PAOLO- kollektionen, då varje exemplar tar tid att göra. Överkastens detaljer är exempelvis sydda för hand och hela produktionskedjan är långsam då varje steg är mycket krävande. Vår ambition är att det vi tillverkar också ska vara efterfrågat och därefter användbart genom generationer. Det ligger därmed stor omsorg bakom varje produkt.

Finns det någon typisk PAOLO- kund?

Det är svårt att sätta en etikett, men troligen är PAOLO- kunden till lika delar långsiktig som medveten, liksom stilsäker och praktisk. Ett PAOLO- överkast är en investering som håller över tid, det ska användas och inte bli liggande. Under designprocessen är vi noggranna med estetiken, men det viktigaste är att det fungerar i vardagen.

Styling Linnéa Salmén & fotografi Ragnar Ómarsson

Varför valde LINUM Linnéa Salmén och Ragnar Ómarsson att porträttera PAOLO- kollektionen 2023?

LINUM är ett litet bolag och varumärke och vi behöver prioritera det enkla. Att jobba med ett team som redan känner varandra underlättar enormt. Dessutom är de alltid väl förberedda, gör ett skarpt jobb på plats i studion, håller tidsschema och förstår LINUM. Vi är särskilt förtjusta i Linnéa Salméns känsla för samtiden och hennes förmåga att slå an rätt ton i varje bild. På så vis skapar Linnéa ett intresseväckande och relaterbart material utan att någonsin bli otillgänglig eller svår.

Vad händer mer i vår på LINUM?

Just nu håller vi på att arbeta med ett jättestort projekt internt med lanseringsdatum 1 april. I samband med det kommer vi presentera både nya produkter och nytt bildmaterial.

Styling Linnéa Salmén & fotografi Ragnar Ómarsson

För pressbilder och mer information, kontakta press@linumdesign.com