Skillad Floral Design bjuder in till bordsinspiration och kräftskiva.

Skillad Floral Design tolkar LINUM.

Semestern lider mot sitt slut, men än finns det sensommarkvällar att njuta av! Varför inte duka upp för kräftskiva på innergården, i trädgården eller parken för att förlänga en av årets ljuvligaste månader? Skillad Floral Design ger oss all inspiration vi behöver inför en av Sveriges mest uppskattade traditioner, kräftskivan.

Med hjälp av en så kallad kenzan är det lätt att göra ett vackert blomsterarrangemang till bordet, berättar Nika Wahren, floristen bakom Skillad Florals Design. Kenzan är ett smart hjälpmedel i metall med vassa taggar som sticker upp. Taggarna är till för att sticka blomstjälkarna i så att blommorna står upp i vasen eller skålen. I den här artikeln har Nika använt blommor i mustiga, säsongsbetonade färger:

• Röd dahlia
  • Varmgula rosor
  • Stjärnflocka
  • Havre
  • Torkad hartass
  • Nejlika
  • Lejongap

SÅ HÄR GÖR DU.

Nika Wahren är blomsterdesignern som driver Skillad Floral Design. Hon stylar blommor till events, mode, bröllop, workshops och magasin. Bilderna är tagna av Pernilla Ahlsén.

Instagram: Skillad Floral Design
Hemsida: skilladflorals.com