LINUM stärker upp, rekryterar från modebranschen

LINUM stärker upp, rekryterar från modebranschen

I slutet av förra året tillträdde Mats Svensson posten som Retail Sales Manager hos hemtextilföretaget LINUM. Mats har ett förflutet hos bland annat Dirty Linen och livsstilsföretaget Lexington. LINUM gör idag affärer med såväl fysiska som digitala återförsäljare, där Mats i huvudsak kommer att leda arbetet med den fysiska expansionen.

• Det känns både spännande och utmanande att vara på plats, då detaljhandeln just nu genomgår omfattande förändringar, säger Mats. Jag kommer bland annat att behöva möta branschens allt tilltagande profilering mot omnikanal där min intention är att LINUM ska vara en aktör att räkna med.

LINUM rekryterade också nyligen en lager- och logistikansvarig i Ingrid Hessedahl som lämnade Filippa K för inredningsbolaget. LINUM använder sig idag av tredjepartsaktören STOREX och har i februari flyttat in i deras nya lagerbyggnad i Göteborgs hamn.

• Flytten till den nya lokalen har gått väldigt smidigt och vi ser nu fram emot en ny fas gällande lager och logistikfrågor, säger Ingrid.

LINUM har genomgått flera omfattande interna förändringar de senaste åren under VD Gunilla Brisingers ledning. Bland annat har bolaget stängt kontor i Tyskland och Frankrike samt lagt ner det engelska bolaget i syfte att centralisera och driva verksamheten helt från huvudkontoret i Stockholm. Dock har LINUM fortsatt sin internationella expansion via den nya, svenska säljorganisationen och gör idag affärer med betydande europeiska aktörer såsom varuhusen Stockmann, Le Bon Marché och Galerie Lafayette.

LINUM presenterar stolt ett nytt kapitel i sin historia av svensk design sedan 1966. Vi skapar och producerar noggrant genomarbetade kollektioner trogna vår tradition och vårt arv. LINUM kombinerar det sofistikerade och enkla, med en stor omsorg kring detaljer och hållbarhet. Våra produkter är designade för att erbjuda komfort, långsiktighet och glädje tillverkade i en kvalitet som både syns och känns.

Urbant. Sofistikerat. Innovativt. Användbart. Taktilt.