”De glömda barnen i Syrien och dess grannländer” är i stort behov av hjälp!

Lions Sverige och övriga Lions i Norden genomför nu kampanjen för ”De glömda barnen i Syrien
och
dess grannländer”.
Mycket görs redan i dag för att hjälpa de flyktingar som redan är på väg eller har kommit till Norden. Men det finns en stor grupp som är kvar i flyktinglägren. Det kan bero på att kriget har splittrat familjerna, att föräldrarna inte längre finns, eller att man inte har de ekonomiska förutsättningarna att ta sig därifrån. I flyktinglägren lever barnen ofta under mycket svåra förhållanden. De behöver, precis som våra barn, mat, värme, trygghet, hygien och skolgång för att nämna några saker.

Lions insamlingskampanj ”De glömda barnen i Syrien och dess grannländer” skall därför hjälpa barnen till ett drägligare liv i flyktinglägren. Det skall Lions göra genom att bland annat skicka pengar till inköp av tält, hygienartiklar, matpaket, skolböcker och mycket annat.

Lions arbetar helt ideellt och alla hjälpsändningar går alltid från Lions till Lions, oavsett om det är pengar eller förnödenheter. Detta garanterar att vår hjälp alltid når slutmålet utan avbräck.

Kampanjen ”De glömda barnen i Syrien och dess grannländer” kommer att drivas lands-vis och lokalt i varje stad.
Vi behöver därför er hjälp för att sprida budskapet så att vi verkligen kan ge barnen den hjälp som de så väl behöver.
Det övergripande insamlingsmålet är 1 krona per invånare. Totalt cirka 26 miljoner.

Kampanjen går med extra fokus under helgerna första, andra och tredje advent.

Kontakt:

För mer information, vänligen kontakta kampanjansvarig Åke Nyquist 0706-378600
Epost: ake.nyquist@gmail.com eller
Sveriges Lionsordförande Annica Nordell 070-56111456, Epost: annicanordell1@gmail.com

• syrien
  • flyktingbarn
  • syriska flyktingbarn
  • flyktingläger
  • libanon
  • turkiet
  • kriget i syrien

Lions uppgift är att genom frivilliginsatser hjälpa andra människor, bygga broar mellan människor oavsett ras och religion och på andra sätt göra en samhällsinsats. Lokalt, nationellt och internationellt. Lions är politiskt och religiöst obundet. Lions Clubs International, Sverige är med sina 12 000 medlemmar en del av internationella Lions med 1,4 miljoner medlemmar. Lions finns i 210 länder och geografiska områden över hela världen.