Lions tar betalt med iZettle för få mer till hjälpkassan

Lions tar betalt med iZettle för få mer till hjälpkassan

Lions tar betalt med iZettle för få mer till hjälpkassan. Lions använder nu iZettle för att ta betalt med betal- och kreditkort vid Lions aktiviteter, exempelvis loppis. Eller för att samla in från allmänheten på detta sätt då allmänheten inte har kontanter på sig, vilket fler och fler inte har idag.

iZettle kopplas till mobiltelefonen.

Lions Clubs International, Sverige är med sina 12 500 medlemmar en del av Internationella Lions med 1,3 miljoner medlemmar. Lions finns i 207 länder och geografiska områden över hela världen. Lions uppgift är att genom frivilliginsatser hjälpa andra människor, bygga broar mellan människor oavsett ras och religion och på andra sätt göra en samhällsinsats. Lokalt, nationellt och internationellt. Lions är politiskt och religiöst obundet.

Guvernörsrådsordförande

Presskontakt Lions Sveriges ordförande 08-744 59 00

För samhällsansvar och livskvalité

Hjälpen sker från människa till människa och styrs av lokala behov, då nätverket av medlemmar i Lions finns i 200 länder.

Lions Clubs International
Geijersvägen 24