Helgkassar och take away - vi bjuder på 11:e matlådan!

God fortsättning på 2021! Familjen Elmqvist med personal vill börja med att tacka alla stamkunder och nya besökare som redan har tittat förbi den nya saluhallen sedan invigningen i mars förra året. Det betyder oerhört mycket för oss just nu. Samtidigt förstår vi att många fortfarande arbetar hemifrån eller behöver vara försiktiga och vill avvakta med sitt besök till längre fram. För att förenkla er vardag och fortsättningsvis kunna njuta av Lisas mat vill vi ge några smakrika tips.

En rolig nyhet är våra färdiga helgkassar med 3-rättersmenyer att beställa hem från Lisa Elmqvist. Dessutom erbjuder vi ett klippkort på 10 take away-rätter från Lisa Elmqvist och Husmans Deli där vi bjuder på den 11:e matlådan.

KLIPPKORT TAKE AWAY – VI BJUDER PÅ 11:E MATLÅDAN

Handla vårt klippkort på 10 matlådor från Lisa Elmqvist och Husmans Deli, så bjuder vi på den 11:e! Perfekta presenten till dig själv eller någon du tycker om!

Pris: 1 050 kr*

* Beloppet betalas vid första tillfället och i klippkortet ingår matlådor för pris upp till 135 kr.

Kortet finns att handla i vår take away-butik i Östermalmshallen. Vid frågor, ring butiken på 08-553 404 03.

Nyhet: Helgkassar! Lisas helgmeny och Alla Hjärtans Dag-meny

Unna er en god kväll hemma och beställ en färdig 3-rättersmeny från Lisa Elmqvist för avhämtning eller varför inte ge bort en helgkasse till någon som ni vet älskar och saknar saluhallen! I vinter erbjuder vi en helgmeny för 475 kronor per person och även en specialmeny till Alla Hjärtans Dag för 650 kronor per person. Ni kan beställa direkt i butiken, eller ring oss på tel. 08-553 404 03 alt. maila till butiken@lisaelmqvist.se.

LISAS HELGMENY

LISAS ALLA HJÄRTANS DAG-MENY

KÖA PÅ AVSTÅND I VÅRA BUTIKER

Lisa Elmqvist och Husmans Deli samarbetar med appen q-cloud som ni kan ladda ner gratis i App Store och ställa er i kö inför ert besök. Ta en nummerlapp via appen redan när ni är på väg till saluhallen och ni får en push-notis i mobiltelefonen när det är er tur. Det sparar er tid samt möjliggör att ni kan stå på valfri plats i saluhallen eller vänta utomhus, om ni föredrar det. Ni kan även ladda ner appen på plats genom att hålla upp mobiltelefonen mot skärmen och QR-koden kan då läsas av. Ni behöver därmed inte röra vår display för kölapparna. Känner ni er osäkra hur man laddar ner appen första gången kan ni be personalen i butiken om hjälp så visar de gärna!

RESTAURANGEN

Varmt välkomna till Lisa Elmqvist restaurang och bar där vi har över 100 sittplatser och gott om utrymme för att undvika trängsel samt nyinsatta plexiglas för ökad säkerhet. Titta förbi på en förmiddagskaffe, lunch eller tidig middag i en unik saluhallsmiljö. Bordsbokning

Öppettider restaurangen: Mån-Tor 11.00-19.00 Fre 11.00-20.30 Lör 11.00-17.00

Vi vill avsluta med några ord från saluhallens ordförande Ulf Elmqvist ur nya numret av Östermalms Saluhall Magasin:

Varmt välkomna till Östermalms Saluhall!

Med 2020 i backspegeln är jag nog inte den ende som ser fram emot ljusare tider. Det har varit en tuff period och förändringens vindar blåser över världen, på både gott och ont.

Coronapandemin har tveklöst satt djupa spår globalt och lokalt. Vi är ödmjuka och tacksamma över att vi genom nya initiativ och trogna kunder så här långt har klarat av det. Det är många som inte haft den förmånen. Våra tankar går till alla drabbade och deras familjer.

Det känns nästan som att det var i går vi invigde den nyrenoverade saluhallen. Men vi har snart bedrivit verksamhet i denna vackra mötes- och handelsplats i ett år – tänk ändå vad fort tiden går! Det är fortfarande saker som behöver rättas till och förbättras men vi har hunnit jobba in oss i vår nya kostym och det får ta sin tid under rådande omständigheter. En rad åtgärder har genomförts i hallen, främst i restaurangerna med bland annat minskat antal sittplatser, större avstånd mellan varje bord och plexiglasskivor för att garantera gästernas säkerhet.

Naturligtvis har det varit många utmaningar på grund av pandemin, men alla handlare har kämpat för att klara av uppgiften. Kombinationen förstklassig kvalitet och hög service, som alltid varit grunden för saluhallens uppdrag, har gjort att vi kunnat erbjuda de bästa matupplevelserna på ett tryggt och säkert sätt. Men utan fantastiska kunder klarar man inte av en sådan här kris. Tack till alla som valt att komma hit och handla, avhämtat utanför, ringt in sina beställningar eller handlat varor på nätet för hemkörning. Att Östermalms Saluhall i en omröstning i Lagerlings magasin vann ”Östermalmarnas val” som årets roligaste nyöppning talar väl sitt tydliga språk!

Vi har också spännande saker framför oss att se fram emot. Hotell Villa Dagmar som är systerhotell till Diplomat på Strandvägen öppnar snart, och där blir det en intressant passage från hotellets innergård in till saluhallen som kommer att skapa ett flöde av människor på ett sätt hallen inte haft tidigare.

Vi samlar nu kraft och planerar för fullt för vinterns möjligheter och en annalkande vår på många sätt. Saluhallens alla handlare vill givetvis att ni ska känna er trygga även i fortsättningen, varför jag vill påminna om att planera inköp och avhämtningstider i god tid för att vi ska kunna betjäna på bästa sätt i rådande tider. Varor med lång hållbarhet kan med fördel inhandlas långt i förväg innan det ska förtäras. Och varför inte passa på att köpa ätbara presenter eller presentkort till era nära och kära?

Med hopp om god hälsa och en bra start på 2021!

Ulf Elmqvist

"Ordförande har ordet" från Östermalms Saluhall Magasin No.2 2020. Ta gärna ett gratis exemplar nästa gång ni handlar hos oss! Ni hittar magasinet i entréställen och i våra butiker (begränsad upplaga). Vi bjuder på matinspiration, nyheter och artiklar med härliga profiler så som Carl Jan Granqvist, Måns Zelmerlöw, Agneta Sjödin, Jan Guillou och Loreen. Läs mer och bläddra i våra 21 tidigare nummer på www.ostermalmshallen.se/magasin. Här finner ni även information om ni önskar beställa hem ett exemplar.

FÖLJ GÄRNA LISA ELMQVIST PÅ INSTAGRAM OCH FACEBOOK FÖR SNABBARE UPPDATERINGAR, INSPIRATION OCH ERBJUDANDEN.