Stayhard.se nominerad till Årets Komet och Årets Tekniska lösning

Retail Awards delas ut av branschorganisationen Svensk Handel och är Sveriges största handelspris. Att e-handeln har vind i seglen märks i kategorin Årets Komet. De tre snabbväxande finalisterna är samtliga e-handelsföretag. Stayhard är dessutom nominerade till Årets tekniska lösning.

För Stayhard har siffrorna gått rakt upp sedan starten och och omsättningen låg förra året på 85 miljoner.

”Redan från början har vi planerat för att bli en stor spelare. Det innebär att alla system och alla processer utformats för att kunna hantera större volymer. Vi insåg tidigt att man måste kombinera känslan för mode och förmågan att inspirera kunderna med ett stort mått av noggrannhet i de så kallade back office-funktionerna.”, säger Joakim Naumburg, ägare och VD för Stayhard.se.

Vinnarna utses den 7 maj under en stor galafest på Stockholm Waterfront congress center, i centrala Stockholm och vi önskar självklart Stayhard lycka till i finalen!

Stayhard.se är Sveriges ledande nätbutik för modeintresserade killar. Vid sidan av e-handeln driver företaget även två fysiska butiker – en flaggskeppsbutik i Göteborg och en lagerbutik i Herrljunga. Stayhard.se erbjuder ett brett sortiment av omkring 150 externa och egna varumärken. Under 2011 ökade omsättningen med omkring 50 procent till 85 Mkr och 30 heltidsanställda.

Om Retail Awards

Retail Awards är Sveriges största handelspris som arrangeras av Svensk Handel och Dagens Handel för att uppmuntra till nytänkande och kvalitet inom handeln, att öka fokus på handelsföretagen och deras leverantörer samt lyfta fram handeln som en framtidsbransch. Retail Awards premierar de personer och företag som främjar handeln och dess utveckling. Läs mer www.retailawards.se

• retail awards
  • fashion