Marknadens bästa kampanjmotor i nya Litium Studio

Litium lanserar nu en ny version av sin webb- och e-handelsprodukt Litium Studio. Fokus för den stora utvecklingssatsningen är nya verktyg för att attrahera fler webbesökare och öka konverteringsgraden. I Litium Studio 4.6 finns bland annat en ny kraftfull kampanjmotor, en dashboard med lättillgänglig nyckeltalsanalys, smarta produktfilter och utökat stöd för B2B.

Den nya personliga dashboarden är skapad för en snabb överblick och analys av information som hämtas in med hjälp av små enkla applikationer – widgets - från exempelvis Google Analytics. Den ger en överblick över löpande besöks- och försäljningsstatistik och hämtar information från sociala medier och andra sälj- och marknadsföringskanaler.

–  En förutsättning för att vara framgångsrik på webben är insikt om besökarnas beteenden. Vi hjälper våra kunder att uppfylla sina mål med webben oavsett om det är ett köp, en nedladdning, ett telefonsamtal eller ett besök i en fysisk butik. Dashboarden lyfter fram värdefull information och gör den lättillgänglig. Det ger kunden möjlighet att analysera olika parametrar och göra de rätta justeringarna på sajten för att öka både trafiken och konverteringen, säger Henrik Lundin, Produktchef på Litium.

Litium Studio 4.6 nya kampanjmotor ger förfinade möjligheter att skräddarsy erbjudanden. I kampanjmotorn kan aktiviteterna anpassas efter kundens beteende genom kundspecifika villkor. Denna flexibilitet är unik för Litium Studio och gör att det i stort sett bara är handlarens egen kreativitet som sätter gränserna.

– Målsättningen med de nya kampanjmöjligheterna är att ge våra handlare ett flexibelt verktyg för att skapa träffsäkra erbjudanden. I kombination med smarta produktfilter som hjälper besökaren att snabbt hitta vad han eller hon söker, ökar våra kunders konverteringsgrad, fortsätter Henrik Lundin.

En särskild styrka hos Litium Studio har alltid varit det starka stödet för B2B-processer och nu har det förstärkts ytterligare.

– Vår strategi att ha nära samarbeten med affärssystemleverantörerna har gjort oss starka inom B2B-segmentet. Nu har vi förbättrat detta ytterligare med bland annat möjligheten att i Litium Studio använda komplex prisinformation från affärssystemen utifrån kundens affärsmodell, avslutar Henrik Lundin.

Den nya versionen innebär även en 50-procentig ökning i prestanda jämfört med tidigare. Dessutom är Litium Studio 4.6 certifierad enligt Windows Server 2008 R2. Det gör den till den första och hittills enda nordiska webbplattformen som fått denna kvalitets­stämpel.

För mer information, kontakta:
Henrik Lundin, Produktchef på Litium, 070-973 42 31, henrik.lundin@litium.se
Jonas Lundqvist, Försäljningschef på Litium, 070-796 04 02, jonas.lundqvist@litium.se