Fr v Daniel Gustavsson, Marknadsansvarig, Fredrik Holmquist, VD och försäljningschef Case/Bergmann, Carl-Johan Sunnerfjord, försäljningschef Doosan.

Jubilerande Maskinia taggat att återgå till det normala

År 2021 är ett stort jubileumsår för Maskinia. I snart 40 år har man levererat maskiner till den svenska marknaden och just i år firar man 30 år som generalagent för Doosan och tio år som generalagent för CASE.
På Entreprenad Live kommer Maskinia att visa hela sitt produktsortiment med nyheter från såväl Doosan, Case som Bergmann.

På Maskinia ser man fram emot mässan Entreprenad Live. Det var länge sedan sist en mässa anordnandes och man är nu taggad på att återgå till det normala och visa upp sina maskiner och möta kunder på mässor och event.
– Våra säljare ringer från hela landet och anmäler sig frivilligt för att stå i montern. De vill träffa kunder och kollegor, säger Daniel Gustavsson marknadsansvarig på Maskinia. Med många och stora maskiner är mässor ett bra sätt att visa upp sig. Det är trevligt och kunderna kan få klämma och känna på våra maskiner och se vad de går för!

Trots pandemin har försäljningen överträffat förväntningarna och siffrorna pekat uppåt för Maskinia. Fler och fler kunder väljer Doosan, Case eller Bergmann.
– Vi satsade och köpte in många maskiner i början av pandemin och när efterfrågan sedan tog fart efter sommaren i fjol, då hade vi maskiner i lager och kunde leverera. Både nytt och begagnat, säger Daniel Gustavsson.

Den positiva utvecklingen fortsätter.
– Det är fortfarande full satsning på infrastrukturen ute i samhället och våra kunder har mycket att göra. Nu gäller det snarare att hinna få fram maskiner.

På Entreprenad Live kommer Maskinia att demonstrera ett brett utbud av hela sitt produktsortiment och många nyheter finns på plats!

Doosan
Från Doosan kommer man bland annat att premiärvisa nya 7-serien av hjulgrävare! Maskinerna i den nya serien är en helt ny generation där man utvecklat och förbättrat allt ifrån motor och hydraulik, förarmiljö, design och funktioner. Riktigt bra toppmaskin på marknaden blir bäst!

Doosan Dx 140w

På mässan kommer båda Doosan DX140W-7 och Doosan DX160W-7 finnas.
-Vi går all-in och visar upp många av våra nyheter på mässan! Det kommer finnas bandgrävare, hjullastare och hjulgrävare ur våra nya 7-serier. Inte nog med att du kan se dem så har ni besökare också möjligheten att testa dem i vårt demoområde, säger Carl-Johan Sunnerfjord, försäljningschef för Doosan på Maskinia.

Case
Från Case premiärvisar man den nya hjullastarserien G2 Evolution. Det är nya hjullastare, sju olika modeller, som tar förarkomforten till en ny nivå och som har Case tidigare beprövade produktivitet och bränsleeffektivitet. Steg V motor, stols integrerat fyrspaksställ och utökade serviceintervaller är en del av alla nyheterna i den nya serien! Man visar även stolt upp sina storsäljare på bandgrävarsidan, Case kortrumpor! Det är tre modeller det handlar om i storlekarna 9 ,15 respektive 26 ton (CX85DSR, CX145D SR, CX245D SR).
-Det ska bli fantastiskt kul att visa våra kunder de nya hjullastarna från Case! Det är stora nyheter som kommer med den serien och som ger våra kunder ökad produktivitet och en förbättrad totalekonomi. Case populära kortrumpor, kompakthjullastare och skidsteers finns så klart också att beskåda i montern, säger Fredrik Holmquist, VD och tillika försäljningschef för CASE på Maskinia.

CASE

Bergmann
Bergmann har funnit hos Maskinia i tre år. Bergmann är ett tyskt familjeföretag som tillverkar dumprar av högsta kvalitet. På mässan visar Maskinia upp bredden hos Bergmann, från den stora banddumpern C912s, till den mindre C805s och naturligtvis flaggskeppet, C815s, en riktig 12 tons dumper i absoluta världsklass!

Bermann-dumprar

Maskinia har sitt huvudkontor i Linköping. Förutom i Linköping har företaget fullserviceanläggningar i Stockholm, Staffanstorp och Jönköping. Man har även kontor i Göteborg, Uddevalla och Kalmar. Det finns även sju återförsäljare runt om i landet som saluför Maskinias varumärken. 20 auktoriserade serviceverkstäder runt om landet sköter om kundernas maskiner på bästa sätt. Företaget startades 1984 och Fredrik Holmqvist är ägare och VD för företaget. Maskinia omsätter över 400 miljoner och har ett 70-tal anställda.

------------------------------------------------------------