Entreprenad Live Temperaturmätare 2020, del 3

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2020 15:34 CEST

Nu har vi kommit till del 3 i redovisningen från vår marknadsundersökning. Vi har tidigare konstaterat att det går bra för branschen och det är mycket arbete nu och framöver. Entreprenörerna vill och behöver investera i maskiner, utrustning och mer personal. När de blickar framåt och vill investera föredrar man personliga möten.

Del 3: Våra entreprenörer saknar entreprenadmässan!

Har du saknat att det inte arrangerats några entreprenadmässor i Sverige i år? 21% svarade, Nej, inte egentligen. Hela 79% svarade ett tydligt JA!

När du besöker Entreprenad Live, vilka är dina viktigaste anledningarna till att du besöker? Här fick vi några tydliga anledningar som sticker ut. Kolla nyheter, träffa leverantörer, få idéer, ha en rolig dag och testa maskiner. Inte mindre än 17% säger att de skall köpa och göra affärer. Det är en väldigt hög siffra när vi jämför med andra fackmässor.

Slutsatser: Vi har konstaterat att det går bra för branschen och det är mycket arbete nu och framöver. Entreprenörerna vill och behöver investera i maskiner, utrustning och mer personal. När kan blickar framåt och vill investera föredrar man personliga möten. Man saknar mässorna och längtar till att de kommer tillbaka.

Undersökningen har genomförts under augusti 2020 av undersökningsföretaget FairLink. Undersökningen gjordes via webbenkät till personer som besökt mässorna och 246 svarade.

Entreprenad Lives syfte är att skapa värden för entreprenadbranschen. Det gör vi genom att tillsammans designa den bästa plattformen för branschens personliga möten samt skapa och driva utvecklingen framåt, öka kunskapen, bygga relationer och generera bra affärer.

Kommentarer (0)

Kommentera