Delfinsimning och chokladprovning ska få fler att åka tåg

Idag är det premiär för SJs nya erbjudande till sina SJ Prio-medlemmar. Istället för att byta poängen mot nya tågresor eller hotellnätter, får nu kunderna också möjlighet att byta sina insamlade poäng mot exempelvis fallskärmshoppning, simtur med delfiner eller golfweekends. Den nya samarbetspartnern är Live It Experiences som är marknadsledande inom upplevelseindustrin i Sverige.

SJ Prio är SJs kundprogram för resenärer som reser ofta. Medlemmar ges möjlighet att samla och använda poäng på sina inköp hos SJ och samarbetspartners. Under juni, juli och augusti anslöt sig 40000 nya resenärer till SJ Prio. Totalt har programmet nu över 240000 medlemmar.

- Vi har höga ambitioner med samarbetet och hoppas att Live it ska kunna tillföra ett mervärde tlll SJ Prio medlemmar, säger Jonathan Kirby, Live it.

Det nya erbjudandet ger medlemmarna i SJ Prio större möjligheter att både samla och använda sina poäng. Medlemserbjudandet som görs tillsammans med Live it baseras på exklusivt paketerade upplevelser till förmånliga priser.

- Vi ser mycket fram emot att arbeta med SJ och SJ Prio. Personligen är jag övertygad om att tågåkarna kommer gilla den nya möjligheten att förvandla tågpoängen till exempelvis en chokladprovning eller en golfweekend, säger Martin Charlton, Live it.

I Live Its produktutbud finns en mängd olika upplevelser med olika inriktingar som medlemmar i SJ Prio. kommer att kunna ta del av.

Exempel på upplevelser:
"Kropp & Själ" För återhämtning och avkoppling via spabehandling och smink- och färganalyskurser.
"Dubbel Glädje" Här finns upplevelser som Gourmetkock och Herrgårdsupplevelse, samtliga för två.
"Äventyr & Spänning" För den som vågar testa sina gränser. Här finns allt från Klappa Varg till Avancerad Rafting och Tandemskärmflyg.
"Smakrikt" och "Smakrikt för två" Där dina smaklökar sätts på prov via Chokladprovning, Vinprovning och mycket mer. Välj för en eller för två.
"Golfer´s Choice" En upplevelse för två. Spela golf på vackra banor och spendera natten på något av våra Choice Hotels alternativ.

Live it grundades 2005 och är idag marknadsledande inom upplevelsepresenter i Sverige. Med hundratals upplevelser i samarbete med Sveriges bästa arrangörer har Live it den högsta kvaliteten och det bredaste utbudet av upplevelser. Live it har också blivit ett välkänt och väl ansett varumärke av såväl kunder som arrangörer. Under 2007 hade Live it en omsättning på 17 miljoner kronor vilken under 2008 beräknas öka till 40 miljoner kronor.

• prepare to be loved
  • sj