Live it byter till Klarna Checkout

I strävan att göra helhetsupplevelsen på sin hemsida bättre byter Live it betalsystem i webbshoppen. Inte minst eftersom alltfler köp görs i mobilen och för att betalningsprocesser måste vara så enkla och snabba som möjligt. Företaget inleder därför ett samarbete med Klarna och lanserar deras helhetslösning för betalningar, Klarna Checkout.

Några av fördelarna med den nya kassan blir:

Förenklad utcheckning för kunderna

Fler betalningsalternativ med Klarna Direkt och Mobilt BankID.

Ingen fakturaavgift

Live its VD Stefan Osmund om beslutet att byta, ”Vi jämförde olika betalsätt och landade i Klarna Checkout då vi ser att det är den bästa lösningen för våra kunder. Det blir enklare och snabbare att handla samtidigt som det tillåter oss att ta bort fakturaavgiften på 30 kr. Vi är övertygade om att våra kunder kommer uppskatta den här förändringen.”

Klarna Checkout implementerades i Live its webbshop den 27/6.