Live it får ny varumärkesidentitet

Live it har levererat upplevelser till Sverige sedan 2005. Trots en inte uttalad varumärkesidentitet har det varit 10 framgångsrika år. För att befästa sin position som nummer ett på marknaden bestämde sig företaget runt årsskiftet för att införa en tydlig brand identity. Den nya identiteten ska spegla bolagets vision att vara Sveriges främsta företag på att förmedla upplevelser.

– Vi är marknadsledande på upplevelser i Sverige och eftersom vi har de mest kvalitativa upplevelserna vill vi även ha en brand identity som andas kvalitet. Vi har haft samma uttryck i över 10 år och vi känner nu att vi är mogna att ta steget mot ett modernt manér baserat på nyckelorden quirky, clever and cool,säger Lotta Wirma, VD på Live it.

Eftersom företaget startades av två engelsmän har bolaget valt att ha kvar det engelska arvet. Live it behåller sitt engelska namn och får en omgjord engelsk payoff - ”Memories for life”. Man ska även målmedvetet jobba med sayings som strategiska budbärare i kommunikationen. Uppdraget att ta fram den nya varumärkesidentiteten, utifrån ”quirky, clever and cool” gick till konceptbyrån 25AH.

Live it har startat arbetet med att implementera den nya varumärkesidentiteten. Först ut är en bred vårkampanj som går både digitalt och i print i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping.

Lotta Wirma är mycket nöjd med resultatet. -Jag är så stolt över vårt nya utseende och vi sätter nu igång ett förnyelsearbete för att behålla Live its marknadsledande position.

• Underhållning

• upplevelsepresent
  • upplevelse
  • live it experiences ab
  • live it
  • brand identity
  • varumärkesidentitet
  • memories for life

Om Live it:
Live it grundades 2005 och är idag marknadsledande inom upplevelsepresenter i Sverige. Med hundratals upplevelser i samarbete med Sveriges bästa arrangörer har Live it den högsta kvaliteten och det bredaste utbudet av presenter som ger minnen för livet.

Lina Koch

Presskontakt Communication Manager +46 8 120 084 18